Katona Zsuzsanna (2016) E-learninges audio-vizuális nyelvi hanganyagok felhasználása a pénzügyi-számviteli szaknyelvi programban. In: Módszertani kísérletek a nyelvoktatásban - motiváció és eredményesség. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 95-101. ISBN 978-615-5607-22-6
Preview |
Text
Katona.pdf - Published Version Download (412kB) | Preview |
Text
Nyilatkozat_Katona Zsuzsanna.pdf - Published Version Restricted to Repository staff only Download (298kB) |
Abstract
Igen nehéz érdekes hangzó anyagokkal ellátni a hallgatókat, kivált, ha pénzügyi, számviteli szakterületről van szó. A Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) Pénzügyi, Számviteli Karának oktatói felvállalták, hogy − építve korábbi, hasonló intézményi kezdeményezések tapasztalataira és tanulságaira − összeállítanak a YouTube-on elérhető videós anyagok felhasználásával egy tizenhat fejezetből álló kiegészítő tananyagot. Az anyag elsősorban a távoktatási tagozaton, harmadéven tanulók számára készült, de a nappali képzésen részt vevő hallgatók készségfejlesztésére is alkalmas. A tananyagfejlesztés célja az volt, hogy érdekes témájú és könnyen érthető, kollokviális stílusú videófilmek segítségével közelebb hozzuk a hallgatókhoz a tanult számviteli témákat, és növeljük a tanulás eredményességét. Már a tesztidőszak elején kitűnt, hogy a tananyagot tanulmányozó hallgatók szívesen foglalkoznak ezekkel a videókkal és a hozzájuk tartozó feladatlapokkal. A kiegészítő tananyag bevezetésének a tapasztalatait mutatja be a tanulmány.
Abstract
It is rather hard to supply students in distance learning programmes with audio material, especially in the area of finance and accountancy. The Department of Languages for Special Purposes of the College of Finance and Accountancy of Budapest Business School, capitalising on our Institution’s pool of experience with comparable initiatives and the resultant lessons, undertook to compile a 16-unit YouTube-based supplementary package of instructional material targeting, primarily, third year students in the distance learning programme and, secondarily, full-time students, too. According to the underlying concept, the accountancy topics covered during the course will be made more accessible to students as they listen to and work with appealing and easily understandable videos delivered in colloquial style. It became apparent already at the beginning of the testing phase that the students studying the material were motivated to work with the recordings and the related task sheets. The present study is meant to share experience in this respect. It is also hoped that the lessons drawn from the project will soon become good practice.
Tudományterület / tudományág
bölcsészettudományok > neveléstudományok
bölcsészettudományok > nyelvtudományok
Faculty
Department
Pénzügyi és Számviteli Szaknyelvi Intézeti Tanszék
Institution
Budapesti Gazdasági Főiskola
Item Type: | Book Section | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Creators: |
|
||||||
Uncontrolled Keywords: | E-learning, Nyelvoktatás, Készségfejlesztés, Tananyagfejlesztés | ||||||
Depositing User: | Kovács Zsolt | ||||||
Identification Number: | 3141433 | ||||||
Date Deposited: | 2017. Jan. 27. 08:42 | ||||||
Last Modified: | 2017. Jan. 27. 08:42 | ||||||
URI: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/808 |
Actions (login required)
View Item |