E-learninges audio-vizuális nyelvi hanganyagok felhasználása a pénzügyi-számviteli szaknyelvi programban

Katona Zsuzsanna (2016) E-learninges audio-vizuális nyelvi hanganyagok felhasználása a pénzügyi-számviteli szaknyelvi programban. In: Módszertani kísérletek a nyelvoktatásban - motiváció és eredményesség. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 95-101. ISBN 978-615-5607-22-6

[thumbnail of Katona.pdf]
Előnézet
Szöveg
Katona.pdf - Megjelent verzió

Download (412kB) | Előnézet
[thumbnail of Nyilatkozat_Katona Zsuzsanna.pdf] Szöveg
Nyilatkozat_Katona Zsuzsanna.pdf - Megjelent verzió
Restricted to Csak az archívum karbantartója

Download (298kB)

Absztrakt (kivonat)

Igen nehéz érdekes hangzó anyagokkal ellátni a hallgatókat, kivált, ha pénzügyi, számviteli szakterületről van szó. A Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) Pénzügyi, Számviteli Karának oktatói felvállalták, hogy − építve korábbi, hasonló intézményi kezdeményezések tapasztalataira és tanulságaira − összeállítanak a YouTube-on elérhető videós anyagok felhasználásával egy tizenhat fejezetből álló kiegészítő tananyagot. Az anyag elsősorban a távoktatási tagozaton, harmadéven tanulók számára készült, de a nappali képzésen részt vevő hallgatók készségfejlesztésére is alkalmas. A tananyagfejlesztés célja az volt, hogy érdekes témájú és könnyen érthető, kollokviális stílusú videófilmek segítségével közelebb hozzuk a hallgatókhoz a tanult számviteli témákat, és növeljük a tanulás eredményességét. Már a tesztidőszak elején kitűnt, hogy a tananyagot tanulmányozó hallgatók szívesen foglalkoznak ezekkel a videókkal és a hozzájuk tartozó feladatlapokkal. A kiegészítő tananyag bevezetésének a tapasztalatait mutatja be a tanulmány.

Abstract

It is rather hard to supply students in distance learning programmes with audio material, especially in the area of finance and accountancy. The Department of Languages for Special Purposes of the College of Finance and Accountancy of Budapest Business School, capitalising on our Institution’s pool of experience with comparable initiatives and the resultant lessons, undertook to compile a 16-unit YouTube-based supplementary package of instructional material targeting, primarily, third year students in the distance learning programme and, secondarily, full-time students, too. According to the underlying concept, the accountancy topics covered during the course will be made more accessible to students as they listen to and work with appealing and easily understandable videos delivered in colloquial style. It became apparent already at the beginning of the testing phase that the students studying the material were motivated to work with the recordings and the related task sheets. The present study is meant to share experience in this respect. It is also hoped that the lessons drawn from the project will soon become good practice.

Tudományterület / tudományág

bölcsészettudományok > neveléstudományok
bölcsészettudományok > nyelvtudományok

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Szervezeti egység

Pénzügyi és Számviteli Szaknyelvi Intézeti Tanszék

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola

Mű típusa: Könyv része
Szerző publikációban használt neve:
Publikációban használt név ORCIDMTMT szerző azonosító
Katona Zsuzsanna10026602
Kulcsszavak: E-learning, Nyelvoktatás, Készségfejlesztés, Tananyagfejlesztés
Felhasználó: Kovács Zsolt
A mű MTMT azonosítója: 3141433
Rekord készítés dátuma: 2017. Jan. 27. 08:42
Utolsó módosítás: 2017. Jan. 27. 08:42
URI: http://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/808

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet