Sándor Eszter and Szirtesné Kiss Ágota (2016) Kooperatív tanulás a szaknyelvoktatásban: egy módszertani kísérlet tapasztalatai. In: Módszertani kísérletek a nyelvoktatásban - motiváció és eredményesség. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 217-226. ISBN 978-615-5607-22-6
Preview |
Text
Sandor_Szirtesne.pdf - Published Version Download (598kB) | Preview |
Text
Nyilatkozat_Sándor Eszter_Kooperatív tanulás a szaknyelvoktatásban.pdf - Submitted Version Restricted to Repository staff only Download (309kB) |
Abstract
A tanulás akkor hatékony, ha a tanuló aktívan részt vesz a tanulási folyamatban, ha az órai légkör támogató, valamint, ha a tudás átadásának folyamatában nem kizárólag a tanár, mint egyetlen információforrás kapja a meghatározó szerepet. A kooperatív tanulás során alkalmazott elvek, mint a pozitív egymásra utaltság, az elszámoltathatóság, az egyenlő részvétel és a párhuzamos interakciók elve lehetővé teszik, hogy beépíthessük a tanulási folyamatba a Z generáció sajátosságait, azt, hogy számukra az internet és a kapcsolati háló az információ és a tudás valódi forrása. A kooperatív tanulásszervezéssel kapcsolatos elméletekre és gyakorlati tapasztalatokra alapozva a módszer kísérleti bevezetése a Budapesti Gazdasági Egyetem Pénzügyi és Számviteli Karán (BGE PSZK) két csoportban, két tanár vezetésével zajlott (N=33). A tanulmányban arra keressük a választ, hogy megfigyelhetőek-e a kooperatív tanulásszervezési módszer szakirodalomban leírt előnyei ebben a speciális környezetben. A kérdőíves felmérés és az interjúk eredménye igazolja, hogy a kooperatív módszer segítségével megvalósul a hallgatók aktív részvétele a tanulási folyamatban. Ezáltal szívesebben jártak órára, nőtt a nyelvtanulási iránti motivációjuk és az önbizalmuk, valamint a hallgatók közötti együttműködés erősítette a tanulás iránti elkötelezettséget és a felelősségvállalást.
Abstract
Learning is effective when the learner is actively involved in the learning process, the classroom atmosphere is supportive, and the central part in the transfer of knowledge is not exclusively taken by the teacher as the sole repository of information. The principles observed in cooperative learning, such as positive interdependence, accountability, equal participation and parallel interaction allow for the incorporation of the peculiarities of Generation Z into the learning process or, to put it differently, the recognition of the fact that, for them, the real source of information is the Internet and social networks. Drawing on theories of organising cooperative learning and the related practical experience, the method was experimentally introduced by two teachers in two groups at the College of Finance and Accountancy of Budapest Business School (n=33). The present study seeks to answer the question whether the benefits of cooperative learning as described in the literature may be observed in this specific environment. The results from a survey and a series of in-depth interviews reveal that the cooperative method enables students to engage actively in the learning process. It is was presumably owing to factors of this kind that the students appeared to be more content to come to class, their motivation for language learning and self-confidence increased, as well as, thanks to their willingness to cooperate, their commitment to learning and sense of responsibility were strengthened.
Tudományterület / tudományág
bölcsészettudományok > neveléstudományok
bölcsészettudományok > nyelvtudományok
Faculty
Department
Pénzügyi és Számviteli Szaknyelvi Intézeti Tanszék
Institution
Budapesti Gazdasági Főiskola
Item Type: | Book Section | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Creators: |
|
|||||||||
Uncontrolled Keywords: | Szaknyelvoktatás, Kooperatív tanulás, Módszertan, Kísérlet | |||||||||
Depositing User: | Kovács Zsolt | |||||||||
Identification Number: | 3141372 | |||||||||
Date Deposited: | 2017. Feb. 17. 13:48 | |||||||||
Last Modified: | 2017. Feb. 17. 13:48 | |||||||||
URI: | https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/806 |
Actions (login required)
View Item |