Hallgatói elvárások és elképzelések a nemzetközi csapatmunkával kapcsolatban: Egy rövid intenzív program tanulságai

Szénich Alexandra és Pál Ágnes és Asztalos Réka és Terestyényi Enikő (2025) Hallgatói elvárások és elképzelések a nemzetközi csapatmunkával kapcsolatban: Egy rövid intenzív program tanulságai. In: Pedagógiai perspektívák: Új megközelítések és tradicionális értékek a pedagógiában. Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem, Budapest, pp. 175-190. ISBN ISBN 978-615-6886-08-8 (online)

[thumbnail of PedagogiaiPerspektivak_09.pdf]
Előnézet
Szöveg
PedagogiaiPerspektivak_09.pdf - Megjelent verzió

Download (187kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A BIP kifejezés a Blended Intensive Program rövidítése, amely az Erasmus+ támogatási kínálatában egy olyan intenzív heti programot jelent, amely arra épül, hogy különböző egyetemekről érkezett hallgatók nemzetközi csapatokban valósítanak meg projektfeladatot először online, majd jelenléti formában. Tanulmányunk alapját a 2023 októberében megrendezett BIP program öt résztvevőjével készített félig strukturált interjú képezte. Az interjúkat a szervezésbe bevont két hallgató végezte, és az interjúalanyok arra vállalkoztak, hogy megfogalmazzák a nemzetközi csapatokban történő projektmunkával kapcsolatos elvárásaikat és elképzeléseiket, valamint részletesen kifejtsék, milyen a saját hozzáállásuk a csapatmunkához, milyen tapasztalataik vannak a saját egyetemükön, és mit gondolnak a nemzetközi csapatmunkához szükséges készségek fejlesztéséről. Válaszaik alapján különböző intézmények projektmunkával kapcsolatos gyakorlatába nyerhettünk betekintést hallgatói szemszögből. Tanulmányunk első részében a csapatmunka és különösképpen a nemzetközi csapatmunka kutatására és annak értékelési lehetőségeire vonatkozó szakirodalmat tekintjük át, majd ennek fényében elemezzük a hallgatói interjúkat, amelyek árnyalt képet nyújtanak a hallgatók által tapasztalt kihívásokról a nemzetközi csapatmunkával kapcsolatban és azokról a jógyakorlatokról, amelyek legalábbis részben beépíthetőek a mindennapos intézményi oktatási gyakorlatba.

Tudományterület / tudományág

bölcsészettudományok > neveléstudományok

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Mű típusa: Könyv része
Szerző publikációban használt neve:
Publikációban használt név ORCIDMTMT szerző azonosító
Szénich Alexandra
Pál Ágnes
Asztalos Réka
Terestyényi Enikő
Felhasználó: Kinga Eszenyi-Bakos
DOI azonosító: https://doi.org/10.29180/978-615-6886-08-8_9
Rekord készítés dátuma: 2025. Jún. 19. 09:46
Utolsó módosítás: 2025. Jún. 19. 09:46
URI: https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2514

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet