Turizmus-vendéglátás szakos hallgatók attitűdje és gondolkodása a vállalkozások világáról: Születni kell rá, vagy tanulni is lehet?

Szalók Csilla és Erdélyi Éva (2025) Turizmus-vendéglátás szakos hallgatók attitűdje és gondolkodása a vállalkozások világáról: Születni kell rá, vagy tanulni is lehet? In: Pedagógiai perspektívák: Új megközelítések és tradicionális értékek a pedagógiában. Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem, Budapest, pp. 135-153. ISBN ISBN 978-615-6886-08-8 (online)

[thumbnail of PedagogiaiPerspektivak_07.pdf]
Előnézet
Szöveg
PedagogiaiPerspektivak_07.pdf - Megjelent verzió

Download (385kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Az egyetemi hallgatóknak a felsőoktatási évek nyújtják az átmenetet a diákság és a munka világa között, az első munkatapasztalatok és az egyetemen tanultak között. Meghatározóak a belső motivációk és külső tényezők, azon belül a felsőoktatás hatása is. A kutatás célja feltárni, hogy a felsőoktatásban tanultaknak van-e olyan hatása a turizmus-vendéglátás szakos hallgatókra, hogy vállalkozói jövőt tervezzenek, vagy erre más tényezők hatnak inkább. A kutatás fókuszában a hallgatók vállalkozási motivációjának vizsgálata és ezen belül a KKV-k a turizmusban és vendéglátásban tantárgy jelentősége van. Az adatgyűjtés az egy félévben e tantárgyat tanuló 214 hallgató kérdőíves felmérése alapján történt. Megkérdeztük a vállalkozói létről alkotott véleményüket, voltak kérdések a belső motivációjukra és külső tényezőkre vonatkozóan is. A különböző tényezők hatását és a köztük lévő kapcsolatokat statisztikai módszerekkel elemeztük. Megállapítható, hogy a hallgatók vállalkozási hajlandóságában nagy szerepe van a külső és belső motivációnak egyaránt. Meghatározó a környezet, ahonnan érkeznek a felsőoktatásba és az ott tanultak is. A BGE turizmus-vendéglátás szakos hallgatóira általában jellemző, hogy ismernek a környezetükben vállalkozókat, többségüknek a családjában is van. Meg tudják valósítani elképzeléseiket és kockázatvállalók a jó eredmény reményében; vannak ötleteik, amire vállalkozást lehetne építeni. Többen gondoltak már arra, hogy vállalkozásba kezdjenek, és egy vállalkozásban előbb-utóbb inkább vezetőnek tudnák magukat elképzelni, mint beosztottnak. A hallgatók megfogalmazzák, hogy szerintük mitől sikeres egy vállalkozás, mik egy vállalkozó jó tulajdonságai. A felsőoktatás vállalkozói életre ösztönzi a kezdeményezőbb hallgatókat és azokat, akik alkalmasnak tartják magukat erre, továbbá más ezzel kapcsolatos véleményükre is hat, felkészítve őket a munkaerőpiacra.

Tudományterület / tudományág

bölcsészettudományok > neveléstudományok

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Mű típusa: Könyv része
Szerző publikációban használt neve:
Publikációban használt név ORCIDMTMT szerző azonosító
Szalók Csilla
Erdélyi Éva
Felhasználó: Kinga Eszenyi-Bakos
DOI azonosító: https://doi.org/10.29180/978-615-6886-08-8_7
Rekord készítés dátuma: 2025. Jún. 19. 09:25
Utolsó módosítás: 2025. Jún. 19. 09:25
URI: https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2512

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet