Tóth Zsuzsanna és Törcsvári Zsolt és Lovasné Avató Judit (2025) A hallgatói motiváció és motiválhatóság alakulása a BGE FOSZK nappali tagozatos hallgatói esetében. In: Pedagógiai perspektívák: Új megközelítések és tradicionális értékek a pedagógiában. Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem, Budapest, pp. 28-43. ISBN ISBN 978-615-6886-08-8 (online)
Előnézet |
Szöveg
PedagogiaiPerspektivak_01.pdf - Megjelent verzió Download (258kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A kereskedelem-marketing, illetve turizmus-vendéglátás szakos felsőoktatási szakképzésben résztvevő hallgatókról az az oktatói vélemény fogalmazódott meg, hogy egyre nehezebb őket eljuttatni az elvárt tudásszintre, készségeiket fejleszteni. Magatartásukban a fokozódó stressz és bizonytalanság jelei növekvő mértékben nyilvánultak meg. A hallgatói attitűdre, tanulás iránti érdeklődésükre, céljaik, esetleges félelmeik megismerése és a tárgyteljesítésük megkönnyítésére, motivációjuk erősítésére 2021-ben, 2022-ben és 2024 tavaszán a Vallerand-féle (1989) motivációs kérdőívet alkalmaztuk. A válaszok alapján meghatározott mutatószámok – Self-Determination Index, átlagos intrinzik (I1, I2, I3), átlagos extrinzik (E1, E2, E3) motivációs indexek – igazolták az oktatói tapasztalatokat. A megismerés öröméért való tanulás (I1), a teljesítményösztönzés (I2) és a kíváncsiság (I3) hatása csökken. Szignifikánsnak bizonyult a hasznos/használható tudás megszerzésének lehetősége (E1), a negatív érzések elkerülésének (E2) és a jutalom megszerzésének/büntetés elkerülésének (E2) fontossága csökken.
Tudományterület / tudományág
bölcsészettudományok > neveléstudományok
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Mű típusa: | Könyv része | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Szerző publikációban használt neve: |
|
||||||||||||
Felhasználó: | Kinga Eszenyi-Bakos | ||||||||||||
DOI azonosító: | https://doi.org/10.29180/978-615-6886-08-8_1 | ||||||||||||
Rekord készítés dátuma: | 2025. Jún. 19. 08:50 | ||||||||||||
Utolsó módosítás: | 2025. Jún. 19. 08:50 | ||||||||||||
URI: | https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2506 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |