Szennay Áron (2024) Hagyomány és hatékonyság - növekedés három generáción át. In: Magyar családi vállalkozások nyomában. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 1-4. ISBN 978-615-6886-05-7
Előnézet |
Szöveg
Magyar családi vállalkozások nyomában_6.cikk.pdf - Megjelent verzió Download (105kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A Schiller Autó Család egy 100% családi tulajdonban levő, magyarországi székhelyű autókereskedő, illetve autós szolgáltatásokat nyújtó lévő cégcsoport. A cégcsoport számos vállalkozásból áll, amelyek között vannak újautó márkakereskedéshez tartozó úgynevezett projektcégek, használtautó kereskedés, autókölcsönző, valamint az ingatlanokat, illetve az üzletrészek egy részét tulajdonló vagyonkezelő is. A családi vállalkozás elsősorban Magyarországon, azon belül is Budapesten aktív, de van egy, a bécsi reptér mellett üzemelő autókölcsönző vállalkozásuk is. A vállalkozásnál már lezajlott egy generációváltás, 2019-ben mind a többségi tulajdonrész, mind az ügyvezetés az alapító Schiller Péter fiánál, Schiller Gábor kezében van. Péter, a cégcsoport alapítója már visszavonult a mindennapi üzlettől, 2019-ben már csak legfeljebb látogatóként jelenik meg a vállalkozás székhelyén. Ha szükségesnek látja, akkor azonban továbbra is ad üzleti tanácsokat a fiának, valamint a 2016 óta a családi vállalkozásban hivatalosan is megjelenő unokájának, Márknak. Ugyan az üzlet jól megy és – néhány, hasonlóan családi tulajdonban lévő autós cégcsoporttal ellentétben – a következő generációváltás is jól halad, Gábor gondolatait mégsem a hobbija, a vitorlázás szövi át. Az autóipar jelentős változás előtt áll. A 2017-ben kirobbant dízelbotrány ugyan már elült és kezd visszatérni a modern dízelautók iránti bizalom, de sorra érkeznek a hírek a belsőégésű motorral szerelt autók gyártásának kivezetési terveiről, városi behajtási tilalmakról és egyéb környezetvédelmi aggályokról, amelyek érzékenyen érinthetik a keresletet. A gyártók a megnövekedett K+F költéseiket ellensúlyozandó pedig olyan értékesítési modelleken dolgoznak, amelyek az értékláncból kevesebbet hagynának a kereskedőknél. Ugyan a vezetés korábban is nagy hangsúlyt fektetett a hatékonyság javítására, a jövedelmezőség fenntartása a hatékonyság további javítását követeli, amelyet a cégcsoport organikus növekedését tükröző, sok telephelyet fenntartó struktúra nem feltétlen támogat
Tudományterület / tudományág
társadalomtudományok > gazdálkodás- és szervezéstudományok
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Mű típusa: | Könyv része | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Szerző publikációban használt neve: |
|
||||||
Felhasználó: | Eszenyi-Bakos Kinga | ||||||
DOI azonosító: | https://doi.org/10.29180/978-615-6886-05-7_6 | ||||||
Rekord készítés dátuma: | 2025. Feb. 26. 15:14 | ||||||
Utolsó módosítás: | 2025. Feb. 26. 15:14 | ||||||
URI: | https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2433 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |