Németh Tamás és Szigeti Cecília (2023) Zöld gondolat az élenjáró vállalatok álláshirdetéseiben. In: Szemelvények a BGE kutatásaiból II. kötet. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 225-231. ISBN 978-615-6342-76-8
Előnézet |
Szöveg
Németh-Szigeti.pdf - Megjelent verzió Download (213kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A fenntarthatóság fogalmát, tartalmát tengernyi szakirodalom taglalta, járta körül az elmúlt évtizedekben, publikációk ezrei fókuszáltak a vezetői kezdeményezések, vállalati jógyakorlatok mind elméleti, mind pedig gyakorlati szegmenseire. Cikkünkben egy eddig szerény érdeklődést kiváltó kérdéssel foglalkozunk: a „zöld munkahely” többféleképpen értelmezhető fogalmát és jelentését a munkakörök és munkafeladatok dimenziójában, a toborzás-kiválasztási folyamatok során potenciálisan felbukkanó „zöld tartalmak” tekintetében vizsgáljuk. Azt állítjuk, hogy a környezet megőrzését vagy javítását célzó munkakörökön túl léteznek olyan vállalati gyakorlatok, melyek a nem „zöldgalléros” munkakörökbe is becsempészik a fenntarthatósági dimenziókat – mindezt munkaerőpiaci pozícionálás, illetve a munkaerőpiac elérhető „tehetségeinek” vonzására (majd megtartására) érdekében. Megvizsgáljuk a magukat „zöld munkahelynek” valló vállalatokat, és a hazai fenntarthatósági térben évenként meghirdetett fenntartható, kiemelkedő, példaértékű munkahelyekre figyelmet ráirányító szervezetek által díjazott cégeket. Tesszük mindezt a munkáltatói márkaépítés, a szervezeti belső értékek tudatos kommunikációjának feltérképezése okán. Tanulmányunk eredetisége a zöld munkahelyek és a zöldgalléros munkák kapcsolatának árnyalt elemzésében, valamint ezen elképzelések munkaerő-piaci elterjesztésében rejlik, amely választ adhat arra a kérdésre is, hogy vajon egy munkahely zöld vonatkozásai vonzóak-e a potenciális munkavállalók számára.
Tudományterület / tudományág
társadalomtudományok > gazdálkodás- és szervezéstudományok
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Mű típusa: | Könyv része | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Szerző publikációban használt neve: |
|
|||||||||
Kulcsszavak: | fenntarthatóság, munkáltatói márka, tehetségek, toborzás-kiválasztás | |||||||||
Felhasználó: | Eszenyi-Bakos Kinga | |||||||||
A mű MTMT azonosítója: | 34447148 | |||||||||
DOI azonosító: | https://doi.org/10.29180/978-615-6342-76-8_29 | |||||||||
Rekord készítés dátuma: | 2023. Dec. 19. 14:32 | |||||||||
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 04. 11:12 | |||||||||
URI: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2236 |
Actions (login required)
Tétel nézet |