A bor veleje, a család ereje! A hazai borászatok társadalmi és környezeti felelősségi gyakorlatáról

Vajdovich Nóra (2021) A bor veleje, a család ereje! A hazai borászatok társadalmi és környezeti felelősségi gyakorlatáról. Prosperitas, 8 (2). ISSN 2786-4359

[thumbnail of Vajdovich Nóra 2 - 0002.pdf] Szöveg
Vajdovich Nóra 2 - 0002.pdf - Megjelent verzió

Download (467kB)
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.31570/prosp_2021_0002

Absztrakt (kivonat)

Társadalmunkban végbemenő állandó gazdasági, társadalmi és környezeti változások miatt egyre több vállalat kénytelen komoly erőfeszítéseket tenni a közösségért és a környezetért. Kutatásunkkal arra kerestük a választ, hogy mi motiválhat egy családi vállalkozást a vállalati társadalmi felelősségvállalással összefüggő etikai elvárások betartására. Erkölcsi, stratégiai és/vagy személyes indíttatásból, esetleg a versenyképesség megőrzése érdekében tesz-e különféle erőfeszítéseket a vállalkozás a környezetért és a közösségért? Családi vállalkozások esetében magyarázatul szolgálhat a stakeholderelmélet és a szocioemocionális vagyon elmélete, emellett szintén releváns a felelős tulajdonlás elméleti keretrendszere is. Tanulmányunkban a vállalati társadalmi felelősségvállalás két dimenzióját, a társadalmi és környezeti felelősségvállalás kérdéskörét járjuk körbe

Abstract

In the current socio-economic climate, major corporations are increasingly obliged to make efforts to contribute to the community and the environment. This research seeks to answer the question of what motivates a family business to fulfil ethical expectations of CSR. In the study, moral, strategic, and personal motivations are considered, along with the possible motive of remaining competitive. In order to interpret the findings the study relies on stakeholder theory, the theory of socio-emotional wealth, and the theoretical framework of responsible ownership. The study covers two dimensions of CSR: the issues of social and environmental responsibility.

Tudományterület / tudományág

társadalomtudományok > gazdálkodás- és szervezéstudományok

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Mű típusa: Cikk
Szerző publikációban használt neve:
Publikációban használt név ORCIDMTMT szerző azonosító
Vajdovich Nóra10069371
Kulcsszavak: Társadalmi felelősségvállalás, környezeti felelősségvállalás, Családi vállalkozás, borászati szektor
Felhasználó: Eszenyi-Bakos Kinga
A mű MTMT azonosítója: 32489387
DOI azonosító: https://doi.org/10.31570/prosp_2021 _0002
Rekord készítés dátuma: 2021. Nov. 16. 08:29
Utolsó módosítás: 2023. Jan. 30. 10:16
URI: http://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1808

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet