Vajdovich Nóra (2021) A bor veleje, a család ereje! A hazai borászatok társadalmi és környezeti felelősségi gyakorlatáról. Prosperitas, 8 (2). ISSN 2786-4359
Szöveg
Vajdovich Nóra 2 - 0002.pdf - Megjelent verzió Download (467kB) |
Absztrakt (kivonat)
Társadalmunkban végbemenő állandó gazdasági, társadalmi és környezeti változások miatt egyre több vállalat kénytelen komoly erőfeszítéseket tenni a közösségért és a környezetért. Kutatásunkkal arra kerestük a választ, hogy mi motiválhat egy családi vállalkozást a vállalati társadalmi felelősségvállalással összefüggő etikai elvárások betartására. Erkölcsi, stratégiai és/vagy személyes indíttatásból, esetleg a versenyképesség megőrzése érdekében tesz-e különféle erőfeszítéseket a vállalkozás a környezetért és a közösségért? Családi vállalkozások esetében magyarázatul szolgálhat a stakeholderelmélet és a szocioemocionális vagyon elmélete, emellett szintén releváns a felelős tulajdonlás elméleti keretrendszere is. Tanulmányunkban a vállalati társadalmi felelősségvállalás két dimenzióját, a társadalmi és környezeti felelősségvállalás kérdéskörét járjuk körbe
Abstract
In the current socio-economic climate, major corporations are increasingly obliged to make efforts to contribute to the community and the environment. This research seeks to answer the question of what motivates a family business to fulfil ethical expectations of CSR. In the study, moral, strategic, and personal motivations are considered, along with the possible motive of remaining competitive. In order to interpret the findings the study relies on stakeholder theory, the theory of socio-emotional wealth, and the theoretical framework of responsible ownership. The study covers two dimensions of CSR: the issues of social and environmental responsibility.
Tudományterület / tudományág
társadalomtudományok > gazdálkodás- és szervezéstudományok
Kar
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Mű típusa: | Cikk | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Szerző publikációban használt neve: |
|
||||||
Kulcsszavak: | Társadalmi felelősségvállalás, környezeti felelősségvállalás, Családi vállalkozás, borászati szektor | ||||||
Felhasználó: | Eszenyi-Bakos Kinga | ||||||
A mű MTMT azonosítója: | 32489387 | ||||||
DOI azonosító: | https://doi.org/10.31570/prosp_2021 _0002 | ||||||
Rekord készítés dátuma: | 2021. Nov. 16. 08:29 | ||||||
Utolsó módosítás: | 2023. Jan. 30. 10:16 | ||||||
URI: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1808 |
Actions (login required)
Tétel nézet |