A szponzoráció hatása a Sziget fesztiválon

Remenyik Bulcsú és Huszár Péter és Vetró Richárd (2020) A szponzoráció hatása a Sziget fesztiválon. Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok, 2020 (2). pp. 140-157. ISSN 2630-886X

[thumbnail of Multidisz_2020_2_Remenyik et al.pdf]
Előnézet
Szöveg
Multidisz_2020_2_Remenyik et al.pdf - Megjelent verzió

Download (2MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A fesztiválok szponzorációja a turizmus kevésbé kutatott témakörei közé tartozik, annak ellenére, hogy az Y és Z generáció körében a könnyűzenei fesztiválturizmus aranykorát éli. A fesztiválozós aktív élményfogyasztáson keresztül itthon is megvalósítható a fiatalok számára az élménygazdaságtan. A kutatás két részből tevődik össze, az első részben a szponzorációs folyamatot vettük górcső alá (1-3. fejezet), a másodikban a hatásokat elemeztük (4. fejezet). A kiváltott hatásokat a legjobban szponzorált fesztiválon a Sziget Fesztiválon keresztül mutattuk be. A fesztiválon megfigyelhető hatáselemzéseket egy kérdőíves felmérés keretében mértük fel 2017-ben. Kutatásunkhoz a Sziget Zrt. munkatársai nyújtottak segítséget, külön köszönet Vidó Andreának.

Abstract

The sponsorship of festivals is one of the less researched topics of tourism, despite the golden age of light music festival tourism among the Y and Z generations. Through the active experience of the festival, the experience economy can be realized for young people at home. The research consists of two parts, in the first part we examined the sponsorship process (chapters 1-3) and in the second we analyzed the effects (chapter 4). The effects were presented at the most sponsored festival through the Sziget Festival. The impact analyzes observed at the festival were measured in a questionnaire survey in 2017. Sziget Zrt's colleagues provided assistance to our research, thanks in particular to Andrea Vidó.

Tudományterület / tudományág

társadalomtudományok > gazdálkodás- és szervezéstudományok

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Szervezeti egység

Közgazdasági és Üzleti Tudományok Tanszék

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Mű típusa: Cikk
Szerző publikációban használt neve:
Publikációban használt név ORCIDMTMT szerző azonosító
Remenyik Bulcsú10003008
Huszár Péter10069870
Vetró Richárdnem részletezett
Kulcsszavak: Szponzoráció, Fesztivál. hatások, Túlzott turizmus, Sponsorship, Festival, effects, Overtourism
Felhasználó: Jurcza Tünde
A mű MTMT azonosítója: 31324402
Rekord készítés dátuma: 2020. Júl. 13. 14:42
Utolsó módosítás: 2020. Júl. 13. 14:42
URI: https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1696

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet