Sándor Ágnes és Mezei Zoltán (2016) Mennyire befolyásolja a regionális informatikai helyzet a logisztikát? Logisztika - Informatika - Menedzsment, 2016 (1). pp. 15-36. ISSN 2498-9037
Előnézet |
Szöveg
Ck_Sandor.pdf - Megjelent verzió Download (1MB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Napjainkban egyre nagyobb jelentőséggel bír mind a folyamatfejlesztés és javítás mind pedig az újraszervezés. A folyamatfejlesztési eszközök alkalmazását követően a cégek oldaláról gyakran egyfajta csalódottságot lehet felfedezni. Célunk, hogy kijavítsuk a hibákat a szolgáltatási folyamatokban, mert a leginkább iparosodott országok gazdaságát egyre inkább a szolgáltatások uralják, azonban az állandó magas minőség és hatékonyság megteremtése a szolgáltatásokban nem kapnak akkora figyelmet, mint a termelő cégeknél. Az első lépés, hogy megvizsgáljuk a gazdasági szervezetek által alkalmazott IKT eszközöket, információs rendszereket és az IT megoldásokat, mivel ezek a tényezők kulcsfontosságú szerepet játszanak a vállalkozások sikerességében. Tanulmányunk a hazai kis- és középvállalkozások IKT eszközökkel való ellátottságára fókuszál. A vállalat folyamataihoz szorosan kapcsolódó IKT eszközök, - amelyek segítik a folyamatok feltérképezést, olyan módon, hogy szorosan kapcsolódnak a vállalaton belüli információáramláshoz - vizsgálata során azt az eredményt kaptuk, hogy a különböző régiókban tevékenykedő vállalatok átlagosan eltérő mértékben támaszkodnak az IKT eszköz bázisra, azonban szignifikáns különbség mégsem rajzolódott ki közöttük. Az IKT eszközök ellátottságát vizsgálva összességében nem mutatkozott szignifikáns különbség ez eltérő régiókban működő vállalatok között (sem átlagosan, sem az alkalmazott IKT eszközök számát illetően), azonban, ha megnézzük, hogy az egyes IKT eszközöket régiónként milyen mértékben is használják a vállalatok, azt lehet tapasztalni, hogy mutatkozott különbség az egyes régiók között, vagyis nem azonos arányban támaszkodnak az egyes régió vállalatai az adott eszközökre.
Tudományterület / tudományág
társadalomtudományok > gazdálkodás- és szervezéstudományok
Kar
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Mű típusa: | Cikk | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Szerző publikációban használt neve: |
|
|||||||||
Kulcsszavak: | üzleti folyamat újratervezés, KKV, IKT, szolgáltatási folyamat | |||||||||
Felhasználó: | Eszenyi-Bakos Kinga | |||||||||
A mű MTMT azonosítója: | 3188614 | |||||||||
Rekord készítés dátuma: | 2021. Jún. 02. 11:27 | |||||||||
Utolsó módosítás: | 2021. Jún. 02. 11:27 | |||||||||
URI: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1558 |
Actions (login required)
Tétel nézet |