Improving East Asian Students’ English Oral Fluency in Hungarian Tertiary Educational Settings

Bánhegyi Mátyás and Nagy Judit (2016) Improving East Asian Students’ English Oral Fluency in Hungarian Tertiary Educational Settings. In: Módszertani kísérletek a nyelvoktatásban - motiváció és eredményesség. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 183-196. ISBN 978-615-5607-22-6

[thumbnail of Banhegyi.pdf] Text
Banhegyi.pdf - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (372kB)
[thumbnail of Nyilatkozat_Bánhelyi Mátyás.pdf] Text
Nyilatkozat_Bánhelyi Mátyás.pdf - Submitted Version
Restricted to Repository staff only

Download (305kB)
[thumbnail of Nyilatkozat_Nagy Judit.pdf] Text
Nyilatkozat_Nagy Judit.pdf - Submitted Version
Restricted to Repository staff only

Download (303kB)

Abstract

Tanulmányunk a magyar felsőoktatásban részt vevő kelet-ázsiai diákok szóbeli angol nyelvtudásáról szól, azon belül is a szóbeli folyékonyság kérdéséről. Cikkünk első részében irodalmi áttekintést olvashatunk, amely egyrészt a szóbeli folyékony nyelvtudás (fluency) különféle meghatározásait veszi számba, másrészt pedig olyan tanulmányokat mutat be, amelyek a jelen tanulmányhoz kapcsolódó kontextusban a kelet-ázsiai diákok szóbeli készségeinek hiányosságaival, illetve az ezzel kapcsolatos problémákkal foglalkoznak. Tanulmányunk ezt követően egy kvalitatív esettanulmányt ismertet, amelynek célja, hogy elsődleges adatokat generáljon egy olyan vizsgálat révén, amelyben 11 Magyarországon tanuló kelet-ázsiai diák szóbeli nyelvtudását elemeztük. Az esettanulmány alapján különféle módszertani ajánlások fogalmazhatók meg, amelyek figyelembevételével a magyar felsőoktatási intézményekben tanuló kelet-ázsiai diákok szóbeli nyelvtudásának folyékonysága – vélekedésünk szerint – növelhető. A tanulmány ezen módszertani ajánlások, illetve konkrét feladatok leírásával zárul.

Abstract

The present study focuses on East Asian students’ oral fluency in the context of Hungarian higher education. Following a literature review focusing on the definition of oral fluency, it discusses East Asian students’ deficiency of and problems with oral fluency. As the main source of obtaining primary data, a qualitative case study involving eleven East Asian students studying in Hungary is presented in detail. Subsequently, the results are interpreted and the findings are discussed. In conclusion, a set of methodological approaches are proposed with a view to effectively addressing the challenges experienced by East Asian students at Hungarian universities in conjunction with oral fluency improvement. Finally, the paper offers a list of techniques envisaged to tackle some relevant problems.

Tudományterület / tudományág

bölcsészettudományok > neveléstudományok
bölcsészettudományok > nyelvtudományok

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Department

Pénzügyi és Számviteli Szaknyelvi Intézeti Tanszék

Institution

Budapesti Gazdasági Főiskola

Item Type: Book Section
Creators:
CreatorsORCIDMTMT szerző azonosító
Bánhegyi Mátyás10030790
Nagy Judit
Uncontrolled Keywords: Nyelvoktatás, Angol nyelv
Depositing User: Zsolt Kovács
Identification Number: 3141498
Date Deposited: 2017. Feb. 23. 14:27
Last Modified: 2017. Feb. 23. 14:28

Actions (login required)

View Item View Item