Bánhegyi Mátyás and Nagy Judit (2016) Improving East Asian Students’ English Oral Fluency in Hungarian Tertiary Educational Settings. In: Módszertani kísérletek a nyelvoktatásban - motiváció és eredményesség. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 183-196. ISBN 978-615-5607-22-6
![]() |
Text
Banhegyi.pdf - Published Version Restricted to Registered users only Download (372kB) |
![]() |
Text
Nyilatkozat_Bánhelyi Mátyás.pdf - Submitted Version Restricted to Repository staff only Download (305kB) |
![]() |
Text
Nyilatkozat_Nagy Judit.pdf - Submitted Version Restricted to Repository staff only Download (303kB) |
Abstract
Tanulmányunk a magyar felsőoktatásban részt vevő kelet-ázsiai diákok szóbeli angol nyelvtudásáról szól, azon belül is a szóbeli folyékonyság kérdéséről. Cikkünk első részében irodalmi áttekintést olvashatunk, amely egyrészt a szóbeli folyékony nyelvtudás (fluency) különféle meghatározásait veszi számba, másrészt pedig olyan tanulmányokat mutat be, amelyek a jelen tanulmányhoz kapcsolódó kontextusban a kelet-ázsiai diákok szóbeli készségeinek hiányosságaival, illetve az ezzel kapcsolatos problémákkal foglalkoznak. Tanulmányunk ezt követően egy kvalitatív esettanulmányt ismertet, amelynek célja, hogy elsődleges adatokat generáljon egy olyan vizsgálat révén, amelyben 11 Magyarországon tanuló kelet-ázsiai diák szóbeli nyelvtudását elemeztük. Az esettanulmány alapján különféle módszertani ajánlások fogalmazhatók meg, amelyek figyelembevételével a magyar felsőoktatási intézményekben tanuló kelet-ázsiai diákok szóbeli nyelvtudásának folyékonysága – vélekedésünk szerint – növelhető. A tanulmány ezen módszertani ajánlások, illetve konkrét feladatok leírásával zárul.
Abstract
The present study focuses on East Asian students’ oral fluency in the context of Hungarian higher education. Following a literature review focusing on the definition of oral fluency, it discusses East Asian students’ deficiency of and problems with oral fluency. As the main source of obtaining primary data, a qualitative case study involving eleven East Asian students studying in Hungary is presented in detail. Subsequently, the results are interpreted and the findings are discussed. In conclusion, a set of methodological approaches are proposed with a view to effectively addressing the challenges experienced by East Asian students at Hungarian universities in conjunction with oral fluency improvement. Finally, the paper offers a list of techniques envisaged to tackle some relevant problems.
Tudományterület / tudományág
bölcsészettudományok > neveléstudományok
bölcsészettudományok > nyelvtudományok
Kar
Department
Pénzügyi és Számviteli Szaknyelvi Intézeti Tanszék
Institution
Budapesti Gazdasági Főiskola
Item Type: | Book Section | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Creators: |
|
|||||||||
Uncontrolled Keywords: | Nyelvoktatás, Angol nyelv | |||||||||
Depositing User: | Zsolt Kovács | |||||||||
Identification Number: | 3141498 | |||||||||
Date Deposited: | 2017. Feb. 23. 14:27 | |||||||||
Last Modified: | 2017. Feb. 23. 14:28 | |||||||||
Actions (login required)
![]() |
View Item |