Improving East Asian Students’ English Oral Fluency in Hungarian Tertiary Educational Settings

Bánhegyi Mátyás és Nagy Judit (2016) Improving East Asian Students’ English Oral Fluency in Hungarian Tertiary Educational Settings. In: Módszertani kísérletek a nyelvoktatásban - motiváció és eredményesség. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 183-196. ISBN 978-615-5607-22-6

[thumbnail of Banhegyi.pdf] Szöveg
Banhegyi.pdf - Megjelent verzió
Restricted to Csak regisztrált felhasználók

Download (372kB)
[thumbnail of Nyilatkozat_Bánhelyi Mátyás.pdf] Szöveg
Nyilatkozat_Bánhelyi Mátyás.pdf - Beküldött verzió
Restricted to Csak az archívum karbantartója

Download (305kB)
[thumbnail of Nyilatkozat_Nagy Judit.pdf] Szöveg
Nyilatkozat_Nagy Judit.pdf - Beküldött verzió
Restricted to Csak az archívum karbantartója

Download (303kB)

Absztrakt (kivonat)

Tanulmányunk a magyar felsőoktatásban részt vevő kelet-ázsiai diákok szóbeli angol nyelvtudásáról szól, azon belül is a szóbeli folyékonyság kérdéséről. Cikkünk első részében irodalmi áttekintést olvashatunk, amely egyrészt a szóbeli folyékony nyelvtudás (fluency) különféle meghatározásait veszi számba, másrészt pedig olyan tanulmányokat mutat be, amelyek a jelen tanulmányhoz kapcsolódó kontextusban a kelet-ázsiai diákok szóbeli készségeinek hiányosságaival, illetve az ezzel kapcsolatos problémákkal foglalkoznak. Tanulmányunk ezt követően egy kvalitatív esettanulmányt ismertet, amelynek célja, hogy elsődleges adatokat generáljon egy olyan vizsgálat révén, amelyben 11 Magyarországon tanuló kelet-ázsiai diák szóbeli nyelvtudását elemeztük. Az esettanulmány alapján különféle módszertani ajánlások fogalmazhatók meg, amelyek figyelembevételével a magyar felsőoktatási intézményekben tanuló kelet-ázsiai diákok szóbeli nyelvtudásának folyékonysága – vélekedésünk szerint – növelhető. A tanulmány ezen módszertani ajánlások, illetve konkrét feladatok leírásával zárul.

Abstract

The present study focuses on East Asian students’ oral fluency in the context of Hungarian higher education. Following a literature review focusing on the definition of oral fluency, it discusses East Asian students’ deficiency of and problems with oral fluency. As the main source of obtaining primary data, a qualitative case study involving eleven East Asian students studying in Hungary is presented in detail. Subsequently, the results are interpreted and the findings are discussed. In conclusion, a set of methodological approaches are proposed with a view to effectively addressing the challenges experienced by East Asian students at Hungarian universities in conjunction with oral fluency improvement. Finally, the paper offers a list of techniques envisaged to tackle some relevant problems.

Tudományterület / tudományág

bölcsészettudományok > neveléstudományok
bölcsészettudományok > nyelvtudományok

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Szervezeti egység

Pénzügyi és Számviteli Szaknyelvi Intézeti Tanszék

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola

Mű típusa: Könyv része
Szerző publikációban használt neve:
Publikációban használt név ORCIDMTMT szerző azonosító
Bánhegyi Mátyás10030790
Nagy Judit
Kulcsszavak: Nyelvoktatás, Angol nyelv
Felhasználó: Kovács Zsolt
A mű MTMT azonosítója: 3141498
Rekord készítés dátuma: 2017. Feb. 23. 14:27
Utolsó módosítás: 2017. Feb. 23. 14:28

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet