Zala és Vas vármegyei helyi termelők a közösségi értékteremtés útján

Balázsné Lendvai Marietta and Schlett András and Beke Judit (2025) Zala és Vas vármegyei helyi termelők a közösségi értékteremtés útján. Business & Diplomacy Review, 3 (1). pp. 185-200. ISSN 3004-0116

[thumbnail of 12 Balázsné Lendvai Marietta et al.pdf]
Preview
Text
12 Balázsné Lendvai Marietta et al.pdf - Published Version

Download (1MB) | Preview

Abstract

A mai globalizált világban a helyi közösségek egyre inkább szembesülnek a dezintegráció, az identitásvesztés és a kulturális homogenizáció kihívásaival. A Zalai és Vas vármegyei kistérség, mint számos hasonló régió, olyan kulturális és természeti értékekkel rendelkezik, amelyek kiaknázása hozzájárulhat a közösségi értékteremtés új modelljeinek megteremtéséhez. A tanulmány célja, hogy feltárja, milyen lehetőségek rejlenek a közösségi értékteremtés fenntartható, élményalapú és partnerségi szemléleten alapuló megközelítésében, különös tekintettel a helyi termelők és fogyasztók közötti szinergiákra. Elméleti megközelítésben fókuszba kerül a közösségi értékteremtési modell, és annak 3 komponense, így a fenntarthatóság, amely az alapvető keretet adja, a részvételiség, amelynek a kulturális identitás és az élményalapú kötődés integrációjában van meghatározó szerepe, illetve a partnerségi szemlélet és együttműködés. A modellhez kapcsolva mutatjuk be az online megkérdezésbe bevont 73 Zala és Vas vármegyei helyi termelőtől kapott válaszokat és gondolatokat, bemutatva, milyen jó gyakorlatokat alkalmaznak, és hol tartanak az értékteremtési úton a vizsgált vállalkozások.

Abstract

In today’s globalized world, local communities are increasingly facing the challenges of disintegration, loss of identity, and cultural homogenization. The small regions of Zala and Vas Counties, like many similar areas, possess cultural and natural assets that can be leveraged to create new models of community-based value creation. The aim of this study is to explore the potential of a sustainable, experience-based, and partnership-oriented approach to community value creation, with particular emphasis on the synergies between local producers and consumers. The theoretical framework focuses on the community value creation model and its three components: sustainability, which provides the fundamental framework; participation, which plays a crucial role in integrating cultural identity and experience-based attachment; and a partnership approach fostering collaboration. In connection with the model, we present insights and responses from 73 local producers from Zala and Vas Counties, Hungary who participated in an online survey, highlighting the best practices.

Tudományterület / tudományág

társadalomtudományok

Institution

Budapesti Gazdasági Egyetem

Item Type: Article
Creators:
CreatorsORCIDMTMT szerző azonosító
Balázsné Lendvai Marietta10034078
Schlett András10013724
Beke Judit10030303
Uncontrolled Keywords: fenntarthatóság, közösségi értékteremtés, partnerség, részvételiség, helyi termelői értékteremtés, élményalapú megközelítés, helyi gazdaság, Magyarország
Depositing User: Erzsébet Kovály
Identification Number: 36250859
Date Deposited: 2025. Sep. 09. 17:24
Last Modified: 2025. Sep. 09. 17:24
URI: https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2550

Actions (login required)

View Item View Item