Balázsné Lendvai Marietta és Schlett András és Beke Judit (2025) Zala és Vas vármegyei helyi termelők a közösségi értékteremtés útján. Business & Diplomacy Review, 3 (1). pp. 185-200. ISSN 3004-0116
Előnézet |
Szöveg
12 Balázsné Lendvai Marietta et al.pdf - Megjelent verzió Download (1MB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A mai globalizált világban a helyi közösségek egyre inkább szembesülnek a dezintegráció, az identitásvesztés és a kulturális homogenizáció kihívásaival. A Zalai és Vas vármegyei kistérség, mint számos hasonló régió, olyan kulturális és természeti értékekkel rendelkezik, amelyek kiaknázása hozzájárulhat a közösségi értékteremtés új modelljeinek megteremtéséhez. A tanulmány célja, hogy feltárja, milyen lehetőségek rejlenek a közösségi értékteremtés fenntartható, élményalapú és partnerségi szemléleten alapuló megközelítésében, különös tekintettel a helyi termelők és fogyasztók közötti szinergiákra. Elméleti megközelítésben fókuszba kerül a közösségi értékteremtési modell, és annak 3 komponense, így a fenntarthatóság, amely az alapvető keretet adja, a részvételiség, amelynek a kulturális identitás és az élményalapú kötődés integrációjában van meghatározó szerepe, illetve a partnerségi szemlélet és együttműködés. A modellhez kapcsolva mutatjuk be az online megkérdezésbe bevont 73 Zala és Vas vármegyei helyi termelőtől kapott válaszokat és gondolatokat, bemutatva, milyen jó gyakorlatokat alkalmaznak, és hol tartanak az értékteremtési úton a vizsgált vállalkozások.
Abstract
In today’s globalized world, local communities are increasingly facing the challenges of disintegration, loss of identity, and cultural homogenization. The small regions of Zala and Vas Counties, like many similar areas, possess cultural and natural assets that can be leveraged to create new models of community-based value creation. The aim of this study is to explore the potential of a sustainable, experience-based, and partnership-oriented approach to community value creation, with particular emphasis on the synergies between local producers and consumers. The theoretical framework focuses on the community value creation model and its three components: sustainability, which provides the fundamental framework; participation, which plays a crucial role in integrating cultural identity and experience-based attachment; and a partnership approach fostering collaboration. In connection with the model, we present insights and responses from 73 local producers from Zala and Vas Counties, Hungary who participated in an online survey, highlighting the best practices.
Tudományterület / tudományág
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Mű típusa: | Cikk | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Szerző publikációban használt neve: |
|
||||||||||||
Kulcsszavak: | fenntarthatóság, közösségi értékteremtés, partnerség, részvételiség, helyi termelői értékteremtés, élményalapú megközelítés, helyi gazdaság, Magyarország | ||||||||||||
Felhasználó: | Erzsébet Kovály | ||||||||||||
A mű MTMT azonosítója: | 36250859 | ||||||||||||
Rekord készítés dátuma: | 2025. Szep. 09. 17:24 | ||||||||||||
Utolsó módosítás: | 2025. Szep. 09. 17:24 | ||||||||||||
URI: | https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2550 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |