Simon Ákos és Erdélyi Éva és Horváth Levente (2025) A mesterséges intelligencia alkalmazásának lehetőségei a felsőoktatásban – fenntarthatósági aspektusok. Business & Diplomacy Review, 3 (1). pp. 135-150. ISSN 3004-0116
Előnézet |
Szöveg
09 Simon Ákos et al.pdf - Megjelent verzió Download (1MB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Mint minden újdonság és innováció, a mesterséges intelligencia (MI) is megosztja az embereket, így az oktatásban dolgozókat is. A konzervatívabb nézetűek óvnak tőle, a progresszívebbek pedig sürgetik a bevezetését. Tanulmányunkban végig nézzük a felhasználásának gyakorlati lehetőségeit, tudva, hogy az alkalmazási területei még feltáratlanok. Elemezzük a valós kockázatokat, amiknek a minimalizálására kell törekednünk. Áttekintjük, milyen fenntarthatósági aspektusokat szükséges figyelembe vennünk alkalmazása során. Az MI számos megfelelőségi, biztonsági és szuverenitási kérdést vet fel. Hasonlóan fontosak a fenntarthatósági (ESG) aspektusai is, a környezetünkre gyakorolt hatásától kezdve, a digitális esélyegyenlőségen keresztül egészen az etikai szempontokig. Ezek azok a határok, amiken belül értelmezni tudjuk az MI használatát, nemcsak az oktatás és tanulás, hanem a tágabban vett oktatás-támogatás területén is.
Abstract
As with any innovation, artificial intelligence (AI) is a topic of mixed opinions, including among education professionals. Conservatives are wary, while progressives are enthusiastic about its rapid implementation. In this study, we examine the practical application of AI in education, recognizing that many of its applications remain unknown. We discuss the real risks of implementation and the need to minimize them. We also examine the sustainability factors that must be addressed when implementing AI in educational environments. There are numerous compliance, security, and sovereignty issues regarding AI. Equally significant are their sustainability (ESG) aspects, from environmental impact to digital equity and ethics. These elements provide the framework for meaningful integration of AI – not just in teaching and learning – but in larger educational systems of support.
Tudományterület / tudományág
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Mű típusa: | Cikk | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Szerző publikációban használt neve: |
|
||||||||||||
Kulcsszavak: | digitális esélyegyenlőség, ESG, felsőoktatás, innovatív működés, mesterséges intelligencia, MI, oktatás módszertan | ||||||||||||
Felhasználó: | Erzsébet Kovály | ||||||||||||
A mű MTMT azonosítója: | 36261773 | ||||||||||||
Rekord készítés dátuma: | 2025. Szep. 09. 17:27 | ||||||||||||
Utolsó módosítás: | 2025. Szep. 09. 17:27 | ||||||||||||
URI: | https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2547 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |