Honvári Patrícia és Erdélyi Éva és Jäckel Katalin (2025) Hogyan gondolkodnak a Z generációs közgazdász hallgatók a fenntarthatóságról? Business & Diplomacy Review, 3 (1). pp. 92-116. ISSN 3004-0116
Előnézet |
Szöveg
07 Honvári Patrícia et al.pdf - Megjelent verzió Download (1MB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Kutatások elemzik a Z generációhoz kapcsolódó értékeket és életmódot, és megállapítják, hogy a Z generáció tagjai én-centrikusak, nagyon fontos számukra a fogyasztás, a valóság része az online világ. Emellett kutatások arra is rámutatnak, hogy a Z generáció tagjait aktívan foglalkoztatja a fenntarthatóság, a zöld szempontok fontosabbak számukra, mint a márkahűség. A nemrég elfogadott EU szabályozás alapján 2025-től minden nagyvállalat számára kötelező a fenntarthatósági jelentés. A környezeti, társadalmi, és vállalatirányítási (ESG keretrendszer) alapján értékelt fenntartható vállalati működés minősítését befolyásolja, hogy a fiatal munkavállalók mennyire jövőtudatosak. A cikk célja annak bemutatása, milyen ismeretekkel rendelkeznek a magyar Z generációs közgazdász hallgatók a fenntarthatóságról és mennyire tudatosak hétköznapi életükben ezen a területen. A kvalitatív kutatás három fázisban zajlott, 2022-2024-ben a Budapesti Gazdaságtudományi Egyetemen. A megkérdezettek egy strukturált interjún vettek részt. A cikk részletesen elemzi az interjúk eredményeit, kiemelve a Z generációs hallgatók fenntarthatóság fogalmáról való ismereteit, a témában általuk tapasztalt kihívásokat. Az eredmények alapján megállapítható, hogy a Z generációs közgazdász hallgatók rendelkeznek alapvető ismeretekkel a fenntarthatóságról, de gyakran hiányoznak a konkrét cselekvési tervek a mindennapi életben, és a tudatosság szintje változó. Különböző mértékben és okokból aggódnak a környezetünk állapota miatt, és látnak felelősöket. Megfogalmazzák, hogy milyen érzelmi reakciókat vált ki az aggódásuk, éreznek-e szorongást emiatt és milyen mértékben. A cikk összefoglalja a Z generációs közgazdász hallgatók tudatosságát és elkötelezettséget a fenntarthatósági kérdések iránt, és vizsgálja, hogy egy kurzus keretében szerzett ismeretek ezt mennyire befolyásolhatják. A kutatás rámutatott arra is, hogy a fenntarthatóság iránti elkötelezettség nagyban függ az információhoz való hozzáféréstől is. Az eredmények fontos betekintést nyújtanak a fiatal generáció fenntarthatósággal kapcsolatos attitűdjébe és viselkedésébe, hozzájárulva a fenntarthatósági szemlélet erősítéséhez a jövőbeli gazdasági döntéshozatalban és életvitelben.
Abstract
The research analyses the values and lifestyles associated with Generation Z, finding that they are self-centered and very concerned with consumption, and the online world is part of their reality. In addition, research shows that Generation Z is actively concerned with sustainability, with green aspects being more important than brand loyalty. Under recently adopted EU legislation, sustainability reporting will be mandatory for all large companies from 2025. The rating of a company’s sustainable performance, assessed against the environmental, social, and governance (ESG) framework, is influenced by the level of future awareness of young employees. This research aims to show what knowledge Hungarian Generation Z economics students have about sustainability and how aware they are of this area in their daily lives. The qualitative research was conducted in three phases, 2022-2024 at the Budapest University of Economics and Business. Respondents participated in a structured interview. The article analyses the results of the interviews in detail, highlighting the Generation Z students’ knowledge of the concept of sustainability and the challenges they face. The results show that Generation Z economics students have a basic knowledge of sustainability, but often lack action plans for their daily lives, and the level of awareness varies. They are concerned about the state of our environment and see people responsible for it, to varying degrees and for different reasons. They articulate the emotional reactions their concerns trigger, whether they feel anxiety about them, and to what extent. This article summarizes Generation Z economics students’ awareness of and engagement with sustainability issues and explores how the knowledge gained in a course can influence this. The research also shows that commitment to sustainability depends to a large extent on access to information. The findings provide important insights into the attitudes and behaviors of the younger generation towards sustainability, contributing to a stronger sustainability mindset in future economic decision-making and lifestyles.
Tudományterület / tudományág
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Mű típusa: | Cikk | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Szerző publikációban használt neve: |
|
||||||||||||
Kulcsszavak: | érzelmi reakciók, felelősség, klímaszorongás, környezeti problémák, tudatosság | ||||||||||||
Felhasználó: | Erzsébet Kovály | ||||||||||||
A mű MTMT azonosítója: | 36261132 | ||||||||||||
Rekord készítés dátuma: | 2025. Szep. 09. 17:29 | ||||||||||||
Utolsó módosítás: | 2025. Szep. 09. 17:29 | ||||||||||||
URI: | https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2545 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |