Mitől hiteles egy gasztroblogger? A gasztronómiai influenszerek hitelességének megítélése a BGE KVIK alapszakos hallgatói körében

Fekete-Frojimovics Zsófia és Szőke Andrea és Debreceni János (2025) Mitől hiteles egy gasztroblogger? A gasztronómiai influenszerek hitelességének megítélése a BGE KVIK alapszakos hallgatói körében. In: Pedagógiai perspektívák: Új megközelítések és tradicionális értékek a pedagógiában. Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem, Budapest, pp. 155-173. ISBN ISBN 978-615-6886-08-8 (online)

[thumbnail of PedagogiaiPerspektivak_08.pdf]
Előnézet
Szöveg
PedagogiaiPerspektivak_08.pdf - Megjelent verzió

Download (260kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Az utóbbi években a digitalizáció gyors fejlődése jelentősen átalakította a marketingkommunikáció területét is. A közösségi platformokon való értékesítés egyre inkább előtérbe került, ezzel párhuzamosan pedig az influenszerek is a hirdetések fontos részeivé váltak. Influenszer hirdetésekkel szinte minden területen találkozhatunk, így a gasztronómiában is, ahol a tartalomgyártók nemcsak sütési-főzési tanácsokat adnak, hanem akár étteremlátogatási szokásaikat is megosztják a követőikkel. Mivel a modern fogyasztók hiteles és valódi kapcsolatokra vágynak, a sikeres influenszerek egyik alapvető törekvése, hogy az őket követők szemében hitelessé váljanak. Tanulmányunkban arra vállalkozunk, hogy összefoglaljuk a 2021-ben indított kérdőíves felmérésünk eredményeit, amelyben a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatóit kérdeztük meg arról, hogy milyen közösségi média felületeket használnak leginkább; a vendéglátás, gasztronómia területén milyen hírességet követnek és milyen célból, illetve az általuk követett gasztroblogger milyen tulajdonságait tartják fontosnak. Részletesebben kitérünk a felmérés azon szakaszára, melyben azt vizsgáltuk, hogy a hallgatók véleménye szerint mit jelent a hitelesség, mitől lesz egy influenszer hiteles. Meggyőződésünk, hogy a hitelesség kérdésköre nagyon fontos az oktatás szempontjából is, hiszen a hitelesség és a személyiség között egyértelműnek tekinthető az összefüggés, így az influenszer a személyiségével komoly hatást tud gyakorolni a követőire – akár alkalmaz célzott reklámot, akár nem. A naponta mindannyiunkat érő nagyszámú marketingtartalom között nagyon nehéz elkülöníteni a hiteles és valódi tartalmat a kifejezetten reklámcélú, profitorientált tartalomtól. Eredményeinkkel annak megértéséhez szeretnénk hozzájárulni, hogy a BGE jelenlegi hallgatói generációja hogyan értelmezi a hitelességet, és hogyan tudjuk őket segíteni ezen fontos tulajdonság felismerésében, megítélésében.

Tudományterület / tudományág

bölcsészettudományok > neveléstudományok

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Mű típusa: Könyv része
Szerző publikációban használt neve:
Publikációban használt név ORCIDMTMT szerző azonosító
Fekete-Frojimovics Zsófia
Szőke Andrea
Debreceni János
Felhasználó: Kinga Eszenyi-Bakos
DOI azonosító: https://doi.org/10.29180/978-615-6886-08-8_8
Rekord készítés dátuma: 2025. Jún. 19. 09:38
Utolsó módosítás: 2025. Jún. 19. 09:38
URI: https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2513

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet