Az egyetemi oktatók érzelmi munkája digitális oktatási környezetben – egy pilot kutatás eredményei

Harmat Vanda (2024) Az egyetemi oktatók érzelmi munkája digitális oktatási környezetben – egy pilot kutatás eredményei. In: Pénzügypolitikai kihívások. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 75-84. ISBN 978-615-6886-01-9

[thumbnail of 6.cikk-Pénzügypolitikai kíhívások - Konferenciakötet-75-84.pdf]
Előnézet
Szöveg
6.cikk-Pénzügypolitikai kíhívások - Konferenciakötet-75-84.pdf - Megjelent verzió

Download (196kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A technológiai fejlődés, a munka világában bekövetkező változások és a hallgatói preferenciák átalakulásának következtében egyre nagyobb igény mutatkozik a digitális oktatásra a felsőoktatási intézményekben. Korábbi kutatások azonban rávilágítottak arra, hogy a digitális oktatás dominanciája számos kihívást generálhat az oktatók körében, köztük az érzelmi munkavégzés tekintetében, mely a szervezeti érzelmi megnyilvánulási normáknak való megfelelés érdekében tett munkavállalói erőfeszítéseket jelenti. Jelen tanulmány célja annak a vizsgálata, hogy a hazai üzleti felsőoktatásban dolgozó egyetemi oktatók érzelmi munkáját miként alakítja a digitális oktatási környezet. Ennek feltárására első lépésben egy pilot kutatást végeztünk, melynek keretében az adatgyűjtéshez online kvalitatív kérdőívet, az adatelemzéshez induktív tartalomkódolást alkalmaztunk. A vizsgálat 2024 májusában zajlott 12 egyetemi oktató bevonásával. A kutatási terepet három hazai üzleti felsőoktatási intézmény jelentette. Eredményeink többek között rávilágítottak arra, hogy a digitális oktatási környezetben jellemző csökkent hallgatói aktivitás és elköteleződés fokozott érzelmi erőfeszítést igényelt az oktatóktól

Tudományterület / tudományág

bölcsészettudományok > neveléstudományok
bölcsészettudományok > pszichológiai tudományok

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Mű típusa: Könyv része
Szerző publikációban használt neve:
Publikációban használt név ORCIDMTMT szerző azonosító
Harmat Vanda
Kulcsszavak: érzelmi munka, digitális oktatási környezet, digitális érzelmi munka
Felhasználó: Eszenyi-Bakos Kinga
DOI azonosító: https://doi.org/10.29180/978-615-6886-01-9_6
Rekord készítés dátuma: 2025. Jan. 20. 10:52
Utolsó módosítás: 2025. Jan. 20. 10:52
URI: https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2418

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet