Harmat Vanda (2024) Az egyetemi oktatók érzelmi munkája digitális oktatási környezetben – egy pilot kutatás eredményei. In: Pénzügypolitikai kihívások. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 75-84. ISBN 978-615-6886-01-9
Előnézet |
Szöveg
6.cikk-Pénzügypolitikai kíhívások - Konferenciakötet-75-84.pdf - Megjelent verzió Download (196kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A technológiai fejlődés, a munka világában bekövetkező változások és a hallgatói preferenciák átalakulásának következtében egyre nagyobb igény mutatkozik a digitális oktatásra a felsőoktatási intézményekben. Korábbi kutatások azonban rávilágítottak arra, hogy a digitális oktatás dominanciája számos kihívást generálhat az oktatók körében, köztük az érzelmi munkavégzés tekintetében, mely a szervezeti érzelmi megnyilvánulási normáknak való megfelelés érdekében tett munkavállalói erőfeszítéseket jelenti. Jelen tanulmány célja annak a vizsgálata, hogy a hazai üzleti felsőoktatásban dolgozó egyetemi oktatók érzelmi munkáját miként alakítja a digitális oktatási környezet. Ennek feltárására első lépésben egy pilot kutatást végeztünk, melynek keretében az adatgyűjtéshez online kvalitatív kérdőívet, az adatelemzéshez induktív tartalomkódolást alkalmaztunk. A vizsgálat 2024 májusában zajlott 12 egyetemi oktató bevonásával. A kutatási terepet három hazai üzleti felsőoktatási intézmény jelentette. Eredményeink többek között rávilágítottak arra, hogy a digitális oktatási környezetben jellemző csökkent hallgatói aktivitás és elköteleződés fokozott érzelmi erőfeszítést igényelt az oktatóktól
Tudományterület / tudományág
bölcsészettudományok > neveléstudományok
bölcsészettudományok > pszichológiai tudományok
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Mű típusa: | Könyv része | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Szerző publikációban használt neve: |
|
||||||
Kulcsszavak: | érzelmi munka, digitális oktatási környezet, digitális érzelmi munka | ||||||
Felhasználó: | Eszenyi-Bakos Kinga | ||||||
DOI azonosító: | https://doi.org/10.29180/978-615-6886-01-9_6 | ||||||
Rekord készítés dátuma: | 2025. Jan. 20. 10:52 | ||||||
Utolsó módosítás: | 2025. Jan. 20. 10:52 | ||||||
URI: | https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2418 |
Actions (login required)
Tétel nézet |