Szemlér Tamás (2024) A visegrádi országok egyetemei az ENSZ fenntartható fejlődési célkitűzései tükrében. In: Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 199-210. ISBN 978-615-6886-06-4
Előnézet |
Szöveg
8.cikkMKSV_Mult_Jelen_Jovo_Tanulmanykotet_Vágány Judit Bernade.pdf - Megjelent verzió Download (203kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Az Egyesült Nemzetek Szervezete (ENSZ) Fenntartható Fejlődési Céljai (SDG) fontos szerepet játszanak a társadalmak tudatosságának növelésében bolygónk fenntarthatóságával kapcsolatban – ez mindenki számára kulcsfontosságú kérdés. Jelen írás célja, hogy bemutassa és értékelje a Visegrádi Együttműködés (V4) országainak (Csehország, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia) egyetemeinek teljesítményét és fejlődését az ENSZ fenntartható fejlesztési céljainak tükrében. Vizsgálatom során a négy ország egyetemeinek a Times Higher Education (THE) Impact Rankings-ben elért eredményeit elemzem, a jelenleg elérhető 2019-2024 közötti időszakra. Az elemzés eredményei tükrözik a régió felsőoktatási SDG-tudatosságának még meglehetősen szerény szintjét, de az e tekintetben megfigyelhető fokozatos előrelépést (a rangsorban résztvevő egyetemek növekvő száma), valamint az egyes országok közötti különbségeket is.
Tudományterület / tudományág
bölcsészettudományok > neveléstudományok
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Mű típusa: | Könyv része | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Szerző publikációban használt neve: |
|
||||||
Felhasználó: | Eszenyi-Bakos Kinga | ||||||
DOI azonosító: | https://doi.org/10.29180/978-615-6886-06-4_8 | ||||||
Rekord készítés dátuma: | 2024. Dec. 20. 08:51 | ||||||
Utolsó módosítás: | 2024. Dec. 20. 08:51 | ||||||
URI: | https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2379 |
Actions (login required)
Tétel nézet |