Sakshi, Gupta és Mahesh Kumar, Singh és Bánhalmi Árpád és Sárközy Helga (2024) A kapcsolati bankok adaptálása a fintech korszakában. In: II. Csernyák László konferencia közleményei. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 346-355. ISBN 978-615-6342-90-4
Előnézet |
Szöveg
30.cikk_II.Csernyák_László_Konf_Közleményei.pdf - Megjelent verzió Download (413kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Fintech, a pénzügyi rövidítése technológia, a technológia alkalmazására utal az innováció ösztönzésére a pénzügyi ágazatban. Ez a feladatok széles skáláját öleli fel, beleértve a monetáris tranzakciók felügyeletét és a csaló tevékenységek elleni küzdelmet. A fintech cégek exponenciális növekedése az elmúlt években olyan testreszabott módszereket biztosított a fogyasztóknak a bevételeik hatékony kezelésére, amelyek korábban egy évtizeddel ezelőtt nem voltak elérhetőek. A különféle léptékű fintech szervezetek mesterséges intelligencia-alapú chatbotokat használnak számos szerepkör betöltésére, beleértve az ügyfélszolgálati képviselőket és az értékesítési személyzetet. Kétségtelen, hogy a pénzügyi technológia fejlődése az elmúlt években jelentős volt. A hagyományos banki tevékenység tudomást szerzett a bomlasztó fintech cégekről és azok új megoldásairól. Ezek a cégek olyan technológiákat javasolnak, amelyek mesterséges intelligenciát és robotikát alkalmaznak a költségek megtakarítása és a fogyasztói aggályok megválaszolása érdekében. Ez a cikk rávilágít a kapcsolati banki szolgáltatások fenntartásának szükségességére a bankokban, ami magában foglalja a fogyasztókkal való szoros interakció fenntartását. A kapcsolati banki megközelítés megvalósítása, amely a hosszú távú célokat helyezi előtérbe, összehangolja az ösztönzőket és kielégíti a banki ügyfelek tartós igényeit. Mindazonáltal a bankokat az információs technológia által generált méretgazdaságosság, valamint a pénzügyi technológiai induló vállalkozások és informatikai vállalatok versenye csábíthatja a tranzakciós banki tevékenységre. Ebből a szempontból a tanulmány a távolságok, a mesterséges intelligencia és a viselkedési torzítások jelentőségét értékeli a kapcsolati bankolásban. Az elemzés a pénzügyi szektor stabilitására gyakorolt következményekkel foglalkozik. A cikk azt állítja, hogy a kapcsolati bankolás képes túllépni korlátain, de alkalmazkodnia kell a jelenlegi körülményekhez, hogy biztosítsa fennmaradását.
Tudományterület / tudományág
természettudományok > matematika- és számítástudományok
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Mű típusa: | Könyv része | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Szerző publikációban használt neve: |
|
|||||||||||||||
Kulcsszavak: | banki szolgáltatások, kapcsolati banki szolgáltatások, információs technológia, FinTech | |||||||||||||||
Felhasználó: | Eszenyi-Bakos Kinga | |||||||||||||||
DOI azonosító: | https://doi.org/10.29180/978-615-6342-90-4_30 | |||||||||||||||
Rekord készítés dátuma: | 2024. Dec. 19. 11:16 | |||||||||||||||
Utolsó módosítás: | 2024. Dec. 19. 11:16 | |||||||||||||||
URI: | https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2365 |
Actions (login required)
Tétel nézet |