Sakk és matematika

Misetáné Burján Anita (2024) Sakk és matematika. In: II. Csernyák László konferencia közleményei. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 285-292. ISBN 10.29180/978-615-6342-90-4

[thumbnail of 25.cikk_II.Csernyák_László_Konf_Közleményei.pdf]
Előnézet
Szöveg
25.cikk_II.Csernyák_László_Konf_Közleményei.pdf - Megjelent verzió

Download (355kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Az alfa generáció („digitális bébik”) és a jelenlegi a Z generációhoz tartozó középiskolások és egyetemisták („digitális bennszülöttek”) számára az oktatás területén is új módszerek alkalmazása szükséges. A sakk és matematika játék alapú tanulás, játékosítás módszerének három alapvető eleme az ideális beszintezés, az optimális terhelés és a jutalmazási rendszer. Segítségével a tanulók tananyag iránti motivációjának felkeltése a cél, valamint a kompetenciák, a problémamegoldó képesség, a kritikai gondolkodás fejlesztése. Alkalmazásával a diákok aktívabban részt vesznek a feladatok megoldásban, beleélik magukat a játékba, javulhatnak tanulási eredményeik.

Tudományterület / tudományág

bölcsészettudományok > neveléstudományok

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Mű típusa: Könyv része
Szerző publikációban használt neve:
Publikációban használt név ORCIDMTMT szerző azonosító
Misetáné Burján Anita
Kulcsszavak: gamifikáció, sakk, matematika, didaktika, oktatás
Felhasználó: Eszenyi-Bakos Kinga
DOI azonosító: https://doi.org/10.29180/978-615-6342-90-4_25
Rekord készítés dátuma: 2024. Dec. 19. 10:56
Utolsó módosítás: 2024. Dec. 19. 10:56
URI: https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2360

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet