Budaházy György és Héderné Bertók Judit és Kapuszta Ágnes és Szobonya Réka (2024) Hova tűnnek a hallgatók? In: II. Csernyák László konferencia közleményei. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 153-164. ISBN 978-615-6342-90-4
Előnézet |
Szöveg
13.cikk_II.Csernyák_László_Konf_Közleményei.pdf - Megjelent verzió Download (1MB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Jelen tanulmányban megvizsgáljuk, hogy a 2021/22 őszi félévében beiratkozott hallgatók hogyan teljesítették a módszertani alapozó tantárgyakat. Az elemzésekbe bevontuk az Informatika és a világ, a Gazdasági matematika, a Statisztika és valószínűségszámítás, valamint az Üzleti statisztika tantárgyakat. A vizsgálatoknál felhasználtuk a hallgatók felvételi pontszámát is. A számításokat tagozat mentén, finanszírozási forma és szak szerint is elvégeztük. Arra a kérdésre kerestük a választ, hogy vajon lehet-e „tipizálni” a hallgatókat a módszertani tantárgyak előrehaladása alapján. Lehet-e idejében beavatkozási pontokat találni a hallgatók mintatanterv szerinti haladásának az elősegítésére. Reméljük tanulmányunk jó kiindulási pont lesz a lemorzsolódás vizsgálatához is.
Tudományterület / tudományág
bölcsészettudományok > neveléstudományok
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Mű típusa: | Könyv része | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Szerző publikációban használt neve: |
|
|||||||||||||||
Kulcsszavak: | felsőoktatás, lemorzsolódás, korreláció analízis, Informatika, gazdasági matematika, statisztika | |||||||||||||||
Felhasználó: | Eszenyi-Bakos Kinga | |||||||||||||||
DOI azonosító: | https://doi.org/10.29180/978-615-6342-90-4_13 | |||||||||||||||
Rekord készítés dátuma: | 2024. Dec. 18. 10:58 | |||||||||||||||
Utolsó módosítás: | 2024. Dec. 18. 10:58 | |||||||||||||||
URI: | https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2344 |
Actions (login required)
Tétel nézet |