25-Year Odyssey in the World of Country Branding

Papp-Váry Árpád (2024) 25-Year Odyssey in the World of Country Branding. In: Branding in the academic and business world – Future challenges – BBU Day of Hungarian Science. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 129-148. ISBN 978-615-6342-86-7

[thumbnail of Árpád Papp-Váry -25-Year Odyssey in the World of Country Branding Overcoming.pdf]
Előnézet
Szöveg
Árpád Papp-Váry -25-Year Odyssey in the World of Country Branding Overcoming.pdf - Megjelent verzió

Download (1MB) | Előnézet

Abstract

Twenty five years ago, in 1998, the concept of nation brand or country brand made its debut within academic circles. As we reach the quarter century mark, it is evident that only a handful of countries have truly excelled in this academic and practical pursuit. The author of this article has not only delved into theory but also wo rked on country branding projects since the beginning of the 2000s. Based on his experience, the paper seeks to consolidate invaluable lessons, fostering discussions on this p ivotal subject while keeping an eye on future challenges in the realm of country branding.

Tudományterület / tudományág

társadalomtudományok > média- és kommunikációs tudományok

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Mű típusa: Könyv része
Szerző publikációban használt neve:
Publikációban használt név ORCIDMTMT szerző azonosító
Papp-Váry Árpád
Felhasználó: Eszenyi-Bakos Kinga
DOI azonosító: https://doi.org/10.29180/978-615-6342-86-7_10
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 09. 11:29
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 09. 11:29
URI: https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2298

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet