How do the theatres in Budapest communicate their mission and values?

Komáromi György (2024) How do the theatres in Budapest communicate their mission and values? In: Branding in the academic and business world – Future challenges – BBU Day of Hungarian Science. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 106-113. ISBN 978-615-6342-86-7

[thumbnail of György Komáromi - How do the theatres in Budapest communicate their mission._.pdf]
Előnézet
Szöveg
György Komáromi - How do the theatres in Budapest communicate their mission._.pdf - Megjelent verzió

Download (280kB) | Előnézet

Abstract

This paper focuses on the communication strategies of theatres in relation to their missions and values. While it is widely accepted and encouraged in a general market context to explicitly communicate missions and values to both regular and potential customers, as well as all stakeholders, theatres in Budapest appear to differ in some aspects. Using sample data from the field to illustrate the concepts of the relevant literature conference paper tries to identify several factors explaining why theatres in Budapest almost never formulate written mission statements. This phenomenon can be explained by programming with well-defined branding, audience partition, sharing artistic resources (actors and creative personnel), and financing structure with public subsidies.

Tudományterület / tudományág

társadalomtudományok > média- és kommunikációs tudományok

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Mű típusa: Könyv része
Szerző publikációban használt neve:
Publikációban használt név ORCIDMTMT szerző azonosító
Komáromi György
Kulcsszavak: theatres, Hungary, organisational mission and values, coopetition
Felhasználó: Eszenyi-Bakos Kinga
DOI azonosító: https://doi.org/10.29180/978-615-6342-86-7_8
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 09. 11:06
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 09. 11:06
URI: https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2296

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet