Media Awareness among Students of the Budapest Business University

Boldog Dalma (2023) Media Awareness among Students of the Budapest Business University. Business & Diplomacy Review (2). pp. 44-60. ISSN 3004-0116

[thumbnail of BDR-23-2-Boldog.pdf]
Előnézet
Szöveg
BDR-23-2-Boldog.pdf - Megjelent verzió

Download (1MB) | Előnézet

Abstract

This paper looks into patterns of media awareness among bachelor students at the Budapest Business University. Focusing on Generation Z and based on Rubin (1984), it distinguishes between the routine (ritualised) and the purposeful (instrumental) uses of media. Presenting data of a pilot study conducted in 2023, it assesses students’ levels of media awareness and media literacy, and suggests that we should reconsider our knowledge (and stereotypes) about members of GenZ many of whom occur to be lacking the digital literacy skills necessary for safe online navigation.

Tudományterület / tudományág

társadalomtudományok > média- és kommunikációs tudományok

Kar

Külkereskedelmi Kar

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Mű típusa: Cikk
Szerző publikációban használt neve:
Publikációban használt név ORCIDMTMT szerző azonosító
Boldog Dalma10056791
Kulcsszavak: Generation Z, Media awareness, Survey, Uses of media
Felhasználó: Kovály Erzsébet
A mű MTMT azonosítója: 34505392
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 14:16
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 14:16
URI: https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2273

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet