Boldog Dalma (2023) Media Awareness among Students of the Budapest Business University. Business & Diplomacy Review (2). pp. 44-60. ISSN 3004-0116
Előnézet |
Szöveg
BDR-23-2-Boldog.pdf - Megjelent verzió Download (1MB) | Előnézet |
Abstract
This paper looks into patterns of media awareness among bachelor students at the Budapest Business University. Focusing on Generation Z and based on Rubin (1984), it distinguishes between the routine (ritualised) and the purposeful (instrumental) uses of media. Presenting data of a pilot study conducted in 2023, it assesses students’ levels of media awareness and media literacy, and suggests that we should reconsider our knowledge (and stereotypes) about members of GenZ many of whom occur to be lacking the digital literacy skills necessary for safe online navigation.
Tudományterület / tudományág
társadalomtudományok > média- és kommunikációs tudományok
Kar
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Mű típusa: | Cikk | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Szerző publikációban használt neve: |
|
||||||
Kulcsszavak: | Generation Z, Media awareness, Survey, Uses of media | ||||||
Felhasználó: | Kovály Erzsébet | ||||||
A mű MTMT azonosítója: | 34505392 | ||||||
Rekord készítés dátuma: | 2024. Feb. 22. 14:16 | ||||||
Utolsó módosítás: | 2024. Feb. 22. 14:16 | ||||||
URI: | https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2273 |
Actions (login required)
Tétel nézet |