Szeidl Klaudia és Petykó Csilla és Nagy Adrienne (2023) "Budapest, Budapest, te csodás!" - A Z generáció és Budapest kapcsolata a turizmusban. In: Szemelvények a BGE kutatásaiból II. kötet. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 265-275. ISBN 978-615-6342-76-8
Előnézet |
Szöveg
Szeidl et al.pdf - Megjelent verzió Download (332kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A 2020-2022 években lezajlott vírusjárvány és annak hatásai több tényezőre ráirányították a figyelmet Budapest turizmusával kapcsolatosan. Ilyenek például a belföldi vendégforgalom alacsony volumene, a túlturizmus negatív társadalmi és környezeti hatásai (illetve az ettől való megszabadulás pozitív következményei), vagy a turisztikai kereslet összetételének generációs súlypontjai. Ezek a tényezők természetesen korábban is ismertek voltak, de a járvány miatt kialakult helyzet egyrészt határozottan a fókuszba emelte őket, másrészt elgondolkodtatta a turizmuskutatókat. Kutatócsoportunk azon gondolkodott el, hogy míg a boomerek és az X generációhoz tartozó belföldi vendégek esetében egyértelműnek tekintjük a Budapesthez való kapcsolódást, hogy számukra fontos a főváros, a történelmi és a kulturális értékek megismerése, addig vajon mi lehet a helyzet a Z generációs fiatalokkal? Mi érdekli a digitális korban felnőtt, a covid időszakban online életre kényszerült fiatalokat, különös tekintettel Budapest turisztikai kínálatára vonatkozóan? A kérdések megválaszolásának céljából kérdőíves felmérést végeztünk a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatói körében. A felmérés első részeredményei kirajzolják a Z generáció Budapest turizmusával kapcsolatos meglátását, mint pl.: az újgenerációs attrakciók kiváló ismertségét, az ismert látnivalók iránti érdeklődést esetenkénti érdektelenséget és a fenntartható szemléletű utazási szokásokat.
Tudományterület / tudományág
társadalomtudományok > regionális tudományok
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Mű típusa: | Könyv része | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Szerző publikációban használt neve: |
|
||||||||||||
Kulcsszavak: | Z generáció, Budapest turizmusa, utazási szokások | ||||||||||||
Felhasználó: | Eszenyi-Bakos Kinga | ||||||||||||
A mű MTMT azonosítója: | 34484226 | ||||||||||||
DOI azonosító: | https://doi.org/10.29180/978-615-6342-76-8_34 | ||||||||||||
Rekord készítés dátuma: | 2023. Dec. 19. 14:58 | ||||||||||||
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 08. 13:50 | ||||||||||||
URI: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2240 |
Actions (login required)
Tétel nézet |