"Budapest, Budapest, te csodás!" - A Z generáció és Budapest kapcsolata a turizmusban

Szeidl Klaudia és Petykó Csilla és Nagy Adrienne (2023) "Budapest, Budapest, te csodás!" - A Z generáció és Budapest kapcsolata a turizmusban. In: Szemelvények a BGE kutatásaiból II. kötet. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 265-275. ISBN 978-615-6342-76-8

[thumbnail of Szeidl et al.pdf]
Előnézet
Szöveg
Szeidl et al.pdf - Megjelent verzió

Download (332kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A 2020-2022 években lezajlott vírusjárvány és annak hatásai több tényezőre ráirányították a figyelmet Budapest turizmusával kapcsolatosan. Ilyenek például a belföldi vendégforgalom alacsony volumene, a túlturizmus negatív társadalmi és környezeti hatásai (illetve az ettől való megszabadulás pozitív következményei), vagy a turisztikai kereslet összetételének generációs súlypontjai. Ezek a tényezők természetesen korábban is ismertek voltak, de a járvány miatt kialakult helyzet egyrészt határozottan a fókuszba emelte őket, másrészt elgondolkodtatta a turizmuskutatókat. Kutatócsoportunk azon gondolkodott el, hogy míg a boomerek és az X generációhoz tartozó belföldi vendégek esetében egyértelműnek tekintjük a Budapesthez való kapcsolódást, hogy számukra fontos a főváros, a történelmi és a kulturális értékek megismerése, addig vajon mi lehet a helyzet a Z generációs fiatalokkal? Mi érdekli a digitális korban felnőtt, a covid időszakban online életre kényszerült fiatalokat, különös tekintettel Budapest turisztikai kínálatára vonatkozóan? A kérdések megválaszolásának céljából kérdőíves felmérést végeztünk a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatói körében. A felmérés első részeredményei kirajzolják a Z generáció Budapest turizmusával kapcsolatos meglátását, mint pl.: az újgenerációs attrakciók kiváló ismertségét, az ismert látnivalók iránti érdeklődést esetenkénti érdektelenséget és a fenntartható szemléletű utazási szokásokat.

Tudományterület / tudományág

társadalomtudományok > regionális tudományok

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Mű típusa: Könyv része
Szerző publikációban használt neve:
Publikációban használt név ORCIDMTMT szerző azonosító
Szeidl Klaudia
Petykó Csilla
Nagy Adrienne
Kulcsszavak: Z generáció, Budapest turizmusa, utazási szokások
Felhasználó: Eszenyi-Bakos Kinga
A mű MTMT azonosítója: 34484226
DOI azonosító: https://doi.org/10.29180/978-615-6342-76-8_34
Rekord készítés dátuma: 2023. Dec. 19. 14:58
Utolsó módosítás: 2024. Jan. 08. 13:50
URI: http://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2240

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet