“Hogyan mondjam el neked?” – avagy milyen kommunikációs megoldásokkal érhetők el az egyetemi hallgatók?

Harsányi Dávid and Hukné Kiss Szilvia and Zarándné Vámosi Kornélia and Kovács Ildikó (2023) “Hogyan mondjam el neked?” – avagy milyen kommunikációs megoldásokkal érhetők el az egyetemi hallgatók? In: Szemelvények a BGE kutatásaiból II. kötet. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 133-141. ISBN 978-615-6342-76-8

[thumbnail of Harsányi et al.pdf]
Preview
Text
Harsányi et al.pdf - Published Version

Download (236kB) | Preview

Abstract

A hallgatók megszólítása folyamatos és jelentős kihívások elé állítja az egyetemeket. Korábbi cikkünkben azt tekintettük át, hogy milyen kommunikációs csatornákon érhetők el a hallgatók, most pedig azt, hogy milyen üzeneteket érdemes eljuttatni irányukba. A tanulmány a szakirodalmi információk mellett egy online kérdőíves kutatás eredményeit ismerteti. A megkérdezés a Budapesti Gazdasági Egyetem Külkereskedelmi Karának hallgatói körében történt 2023 májusában, a kérdőívet 216-an töltötték ki. A kutatás – többek között – azt vizsgálta, hogy milyen üzeneteket tartanak hatékonynak a hallgatók a Tudományos Diákköri Konferenciával kapcsolatban. A kapott eredmények alapján az látható, hogy az egyetemi hallgatók inkább racionális, informatív üzeneteket javasolnak, kevéssé vicces, szórakoztató vagy inspiratív tartalmakat.

Tudományterület / tudományág

társadalomtudományok > média- és kommunikációs tudományok

Institution

Budapesti Gazdasági Egyetem

Item Type: Book Section
Creators:
CreatorsORCIDMTMT szerző azonosító
Harsányi Dávid
Hukné Kiss Szilvia
Zarándné Vámosi Kornélia
Kovács Ildikó
Uncontrolled Keywords: egyetemi hallgatók, tudományos kommunikáció, kommunikáció, üzenet, TDK, Tudományos Diákkör
Depositing User: Kinga Eszenyi-Bakos
Identification Number: 34478737
DOI azonosító: https://doi.org/10.29180/978-615-6342-76-8_16
Date Deposited: 2023. Dec. 18. 10:57
Last Modified: 2024. Jan. 08. 09:11
URI: https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2224

Actions (login required)

View Item View Item