Mit ad nekünk a mesterséges intelligencia? – avagy van-e szükség az íráskészség fejlesztésére az üzleti angol kurzusokon

Sándor Eszter and Vékási Adél (2023) Mit ad nekünk a mesterséges intelligencia? – avagy van-e szükség az íráskészség fejlesztésére az üzleti angol kurzusokon. In: Alkalmazott kutatással a gazdasági és társadalmi hatásért. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 161-173. ISBN 978-615-6342-74-4

[thumbnail of KUTATÓI NAP-kötet_2023-161-173.pdf]
Preview
Text
KUTATÓI NAP-kötet_2023-161-173.pdf - Published Version

Download (321kB) | Preview

Abstract

A mára mindenki számára elérhető, szövegek generálására kiválóan alkalmas ChatGPT (Generative Pretrained Transformer – GPT) mesterséges intelligencia (MI) alkalmazás felveti a kérdést, hogy szükség van-e a hallgatók íráskészségének fejlesztésére a szaknyelvi kurzusokon. A tanulmány egy a multikulturális kommunikációban felmerülő nehézségek feltárását célzó interjú kutatás (Sándor, 2022) eredményeit és a ChatGPT által kínált lehetőségeket veti össze. Kommunikációs helyzetek modellezésével vizsgáltuk, hogy milyen megoldásokat kínál az MI a vállalati kommunikációban felmerülő nehézségek kezelésére. Azt a következtetést vonhatjuk le, hogy az MI által generált szövegek csak korlátozottan alkalmasak arra, hogy kiváltsák az emberi kommunikációt, ezért az íráskészség fejlesztésére szükség van. Ugyanakkor az MI által generált szövegek tanórán való felhasználása jó alkalmat teremt a hallgatók pragmatikai tudatosságának fejlesztésére.

Tudományterület / tudományág

társadalomtudományok

Institution

Budapesti Gazdasági Egyetem

Item Type: Book Section
Creators:
CreatorsORCIDMTMT szerző azonosító
Sándor Eszter
Vékási Adél
Uncontrolled Keywords: mesterséges intelligencia, szaknyelvi kurzus, íráskészség, pragmatikai tudatosság
Depositing User: Eszenyi-Bakos Kinga
Identification Number: 34391521
DOI id: https://doi.org/10.29180/978-615-6342-74-4_17
Date Deposited: 2023. Nov. 16. 10:52
Last Modified: 2023. Nov. 21. 08:47
URI: http://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2190

Actions (login required)

View Item View Item