Sándor Eszter és Vékási Adél (2023) Mit ad nekünk a mesterséges intelligencia? – avagy van-e szükség az íráskészség fejlesztésére az üzleti angol kurzusokon. In: Alkalmazott kutatással a gazdasági és társadalmi hatásért. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 161-173. ISBN 978-615-6342-74-4
Előnézet |
Szöveg
KUTATÓI NAP-kötet_2023-161-173.pdf - Megjelent verzió Download (321kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A mára mindenki számára elérhető, szövegek generálására kiválóan alkalmas ChatGPT (Generative Pretrained Transformer – GPT) mesterséges intelligencia (MI) alkalmazás felveti a kérdést, hogy szükség van-e a hallgatók íráskészségének fejlesztésére a szaknyelvi kurzusokon. A tanulmány egy a multikulturális kommunikációban felmerülő nehézségek feltárását célzó interjú kutatás (Sándor, 2022) eredményeit és a ChatGPT által kínált lehetőségeket veti össze. Kommunikációs helyzetek modellezésével vizsgáltuk, hogy milyen megoldásokat kínál az MI a vállalati kommunikációban felmerülő nehézségek kezelésére. Azt a következtetést vonhatjuk le, hogy az MI által generált szövegek csak korlátozottan alkalmasak arra, hogy kiváltsák az emberi kommunikációt, ezért az íráskészség fejlesztésére szükség van. Ugyanakkor az MI által generált szövegek tanórán való felhasználása jó alkalmat teremt a hallgatók pragmatikai tudatosságának fejlesztésére.
Tudományterület / tudományág
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Mű típusa: | Könyv része | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Szerző publikációban használt neve: |
|
|||||||||
Kulcsszavak: | mesterséges intelligencia, szaknyelvi kurzus, íráskészség, pragmatikai tudatosság | |||||||||
Felhasználó: | Eszenyi-Bakos Kinga | |||||||||
A mű MTMT azonosítója: | 34391521 | |||||||||
DOI azonosító: | https://doi.org/10.29180/978-615-6342-74-4_17 | |||||||||
Rekord készítés dátuma: | 2023. Nov. 16. 10:52 | |||||||||
Utolsó módosítás: | 2023. Nov. 21. 08:47 | |||||||||
URI: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2190 |
Actions (login required)
Tétel nézet |