Oktatói szerepváltozások a felsőoktatásban

Fűzi Beatrix (2023) Oktatói szerepváltozások a felsőoktatásban. In: Alkalmazott kutatással a gazdasági és társadalmi hatásért. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 76-83. ISBN 978-615-6342-74-4

[thumbnail of KUTATÓI NAP-kötet_2023-76-83.pdf]
Előnézet
Szöveg
KUTATÓI NAP-kötet_2023-76-83.pdf - Megjelent verzió

Download (208kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A felsőoktatást érintő változások kezelésében az oktatókra jelentős feladatok hárulnak. Az ellentmondásos elvárások és a kihívások sikeres kezeléséhez a hallgatói jellemzők fokozottabb figyelembevétele nélkülözhetetlen. Felerősödött a támogató szerepek (pl. mentor, tutor) iránti igény, amelyeket az erőforrások szűkössége miatt gyakran az oktatók látnak el. Új szerepek elsajátítása, különböző szerepek párhuzamos betöltése azonban fokozott mentális igénybevételt jelent, szerepkonfliktushoz vezethet és növeli a kiégés kockázatát. A szakirodalom alapján áttekintjük az új szerepek tanulásának és a szerepkonfliktusok feloldásának elméleti kereteit, gyakorlati lehetőségeit. Áttekintésünk rávilágít arra, hogy az új szerepeknek szervesen kell kapcsolódniuk a régihez, továbbá a támogatói szerep elemeinek beépülését a COVID-távolléti oktatás elősegítette.

Tudományterület / tudományág

bölcsészettudományok

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Mű típusa: Könyv része
Szerző publikációban használt neve:
Publikációban használt név ORCIDMTMT szerző azonosító
Fűzi Beatrix
Kulcsszavak: oktatói szerep, támogató szerep, szerepkonfliktus, szerepkonfliktus feloldása
Felhasználó: Eszenyi-Bakos Kinga
A mű MTMT azonosítója: 34391853
DOI azonosító: https://doi.org/10.29180/978-615-6342-74-4_8
Rekord készítés dátuma: 2023. Nov. 14. 14:51
Utolsó módosítás: 2023. Nov. 21. 10:57
URI: http://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2181

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet