Oktatói szerepváltozások a felsőoktatásban

Fűzi Beatrix (2023) Oktatói szerepváltozások a felsőoktatásban. In: Alkalmazott kutatással a gazdasági és társadalmi hatásért. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 76-83. ISBN 978-615-6342-74-4

[thumbnail of KUTATÓI NAP-kötet_2023-76-83.pdf]
Preview
Text
KUTATÓI NAP-kötet_2023-76-83.pdf - Published Version

Download (208kB) | Preview

Abstract

A felsőoktatást érintő változások kezelésében az oktatókra jelentős feladatok hárulnak. Az ellentmondásos elvárások és a kihívások sikeres kezeléséhez a hallgatói jellemzők fokozottabb figyelembevétele nélkülözhetetlen. Felerősödött a támogató szerepek (pl. mentor, tutor) iránti igény, amelyeket az erőforrások szűkössége miatt gyakran az oktatók látnak el. Új szerepek elsajátítása, különböző szerepek párhuzamos betöltése azonban fokozott mentális igénybevételt jelent, szerepkonfliktushoz vezethet és növeli a kiégés kockázatát. A szakirodalom alapján áttekintjük az új szerepek tanulásának és a szerepkonfliktusok feloldásának elméleti kereteit, gyakorlati lehetőségeit. Áttekintésünk rávilágít arra, hogy az új szerepeknek szervesen kell kapcsolódniuk a régihez, továbbá a támogatói szerep elemeinek beépülését a COVID-távolléti oktatás elősegítette.

Tudományterület / tudományág

bölcsészettudományok

Institution

Budapesti Gazdasági Egyetem

Item Type: Book Section
Creators:
CreatorsORCIDMTMT szerző azonosító
Fűzi Beatrix
Uncontrolled Keywords: oktatói szerep, támogató szerep, szerepkonfliktus, szerepkonfliktus feloldása
Depositing User: Eszenyi-Bakos Kinga
Identification Number: 34391853
DOI id: https://doi.org/10.29180/978-615-6342-74-4_8
Date Deposited: 2023. Nov. 14. 14:51
Last Modified: 2023. Nov. 21. 10:57
URI: http://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2181

Actions (login required)

View Item View Item