Fűzi Beatrix (2023) Oktatói szerepváltozások a felsőoktatásban. In: Alkalmazott kutatással a gazdasági és társadalmi hatásért. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 76-83. ISBN 978-615-6342-74-4
Előnézet |
Szöveg
KUTATÓI NAP-kötet_2023-76-83.pdf - Megjelent verzió Download (208kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A felsőoktatást érintő változások kezelésében az oktatókra jelentős feladatok hárulnak. Az ellentmondásos elvárások és a kihívások sikeres kezeléséhez a hallgatói jellemzők fokozottabb figyelembevétele nélkülözhetetlen. Felerősödött a támogató szerepek (pl. mentor, tutor) iránti igény, amelyeket az erőforrások szűkössége miatt gyakran az oktatók látnak el. Új szerepek elsajátítása, különböző szerepek párhuzamos betöltése azonban fokozott mentális igénybevételt jelent, szerepkonfliktushoz vezethet és növeli a kiégés kockázatát. A szakirodalom alapján áttekintjük az új szerepek tanulásának és a szerepkonfliktusok feloldásának elméleti kereteit, gyakorlati lehetőségeit. Áttekintésünk rávilágít arra, hogy az új szerepeknek szervesen kell kapcsolódniuk a régihez, továbbá a támogatói szerep elemeinek beépülését a COVID-távolléti oktatás elősegítette.
Tudományterület / tudományág
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Mű típusa: | Könyv része | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Szerző publikációban használt neve: |
|
||||||
Kulcsszavak: | oktatói szerep, támogató szerep, szerepkonfliktus, szerepkonfliktus feloldása | ||||||
Felhasználó: | Eszenyi-Bakos Kinga | ||||||
A mű MTMT azonosítója: | 34391853 | ||||||
DOI azonosító: | https://doi.org/10.29180/978-615-6342-74-4_8 | ||||||
Rekord készítés dátuma: | 2023. Nov. 14. 14:51 | ||||||
Utolsó módosítás: | 2023. Nov. 21. 10:57 | ||||||
URI: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2181 |
Actions (login required)
Tétel nézet |