Az angol nyelvű szakmai kurzustartás tanári megfontolásai: egy nemzetközi kvalitatív kutatás tanulságai

Folmeg Márta and Kóris Rita and Fekete Imre (2023) Az angol nyelvű szakmai kurzustartás tanári megfontolásai: egy nemzetközi kvalitatív kutatás tanulságai. In: Alkalmazott kutatással a gazdasági és társadalmi hatásért. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 68-75. ISBN 978-615-6342-74-4

[thumbnail of KUTATÓI NAP-kötet_2023-68-75.pdf]
Preview
Text
KUTATÓI NAP-kötet_2023-68-75.pdf - Published Version

Download (294kB) | Preview

Abstract

Az angol nyelvi szakmai kurzusok hatékony és sikeres megtartása módszertani kihívások elé állítja az oktatókat, amely az idegennyelvi készségeken túl számos pedagógiai/módszertani tudást, oktatói kompetenciát feltételez. Jelen tanulmány célja, hogy bemutassa az angol nyelvű szakmai kurzustartás (English-medium instruction, EMI) sajátosságait és módszertani ajánlásokat fogalmazzon meg az órák megtartásához. Hét különböző európai ország felsőoktatási intézményeinek EMI programjaiban tanító egyetemi oktatókkal készítettünk félig strukturált mélyinterjúkat, amelyek arra mutatnak rá, hogy az EMI kurzusok interkulturális kompetenciafejlődést eredményeznek mind az oktatók, mind a hallgatók körében, ugyanakkor kihívásokat jelentenek az oktatók számára az interkulturális érzékenység kialakítása és a kulturális különbségek kezelése terén.

Tudományterület / tudományág

bölcsészettudományok > nyelvtudományok

Institution

Budapesti Gazdasági Egyetem

Item Type: Book Section
Creators:
CreatorsORCIDMTMT szerző azonosító
Folmeg Márta
Kóris Rita
Fekete Imre
Uncontrolled Keywords: nemzetköziesítés, angol nyelvű szakmai kurzusok, tanári kompetenciák, európai felsőoktatás
Depositing User: Eszenyi-Bakos Kinga
Identification Number: 34386351
DOI id: https://doi.org/10.29180/978-615-6342-74-4_7
Date Deposited: 2023. Nov. 14. 14:46
Last Modified: 2023. Nov. 21. 08:13
URI: https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2180

Actions (login required)

View Item View Item