Folmeg Márta és Kóris Rita és Fekete Imre (2023) Az angol nyelvű szakmai kurzustartás tanári megfontolásai: egy nemzetközi kvalitatív kutatás tanulságai. In: Alkalmazott kutatással a gazdasági és társadalmi hatásért. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 68-75. ISBN 978-615-6342-74-4
Előnézet |
Szöveg
KUTATÓI NAP-kötet_2023-68-75.pdf - Megjelent verzió Download (294kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Az angol nyelvi szakmai kurzusok hatékony és sikeres megtartása módszertani kihívások elé állítja az oktatókat, amely az idegennyelvi készségeken túl számos pedagógiai/módszertani tudást, oktatói kompetenciát feltételez. Jelen tanulmány célja, hogy bemutassa az angol nyelvű szakmai kurzustartás (English-medium instruction, EMI) sajátosságait és módszertani ajánlásokat fogalmazzon meg az órák megtartásához. Hét különböző európai ország felsőoktatási intézményeinek EMI programjaiban tanító egyetemi oktatókkal készítettünk félig strukturált mélyinterjúkat, amelyek arra mutatnak rá, hogy az EMI kurzusok interkulturális kompetenciafejlődést eredményeznek mind az oktatók, mind a hallgatók körében, ugyanakkor kihívásokat jelentenek az oktatók számára az interkulturális érzékenység kialakítása és a kulturális különbségek kezelése terén.
Tudományterület / tudományág
bölcsészettudományok > nyelvtudományok
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Mű típusa: | Könyv része | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Szerző publikációban használt neve: |
|
||||||||||||
Kulcsszavak: | nemzetköziesítés, angol nyelvű szakmai kurzusok, tanári kompetenciák, európai felsőoktatás | ||||||||||||
Felhasználó: | Eszenyi-Bakos Kinga | ||||||||||||
A mű MTMT azonosítója: | 34386351 | ||||||||||||
DOI azonosító: | https://doi.org/10.29180/978-615-6342-74-4_7 | ||||||||||||
Rekord készítés dátuma: | 2023. Nov. 14. 14:46 | ||||||||||||
Utolsó módosítás: | 2023. Nov. 21. 08:13 | ||||||||||||
URI: | https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2180 |
Actions (login required)
Tétel nézet |