Gosztonyi Márton (2022) COVID-19 positivism: Has COVID-19 changed Hungarian entrepreneurs’ perception of business opportunities? Prosperitas, 9 (4). ISSN 2786-4359
Előnézet |
Szöveg
Gosztonyi 220310.pdf - Megjelent verzió Download (469kB) | Előnézet |
Abstract
The study discusses the reasons why entrepreneurs in the semi-peripheral country of Hungary see a positive and new opportunity in COVID-19. The study is about the factors that determine entrepreneurs’ ideas about starting a new business as a result of a pandemic. In our study, the Partial Least Squares Structural Equation Modelling (PLS-SEM) method is applied to a nationally representative sample, the data of which were provided by the data of the Global Entrepreneurship Monitor (GEM) international survey on Hungary. Our results show that the willingness of small and medium-sized enterprises in Hungary to start a business was not significantly affected by the COVID-19 pandemic. This is because positive perception can be traced back to past influences, such as individual characteristics, positive perceptions of the majority society, and the respondents’ perception of the Hungarian government’s COVID-19 related measures
Tudományterület / tudományág
társadalomtudományok > gazdálkodás- és szervezéstudományok
Kar
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Mű típusa: | Cikk | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Szerző publikációban használt neve: |
|
||||||
Kulcsszavak: | COVID-19, Entrepreneurial Perception, PLS-SEM | ||||||
Felhasználó: | Eszenyi-Bakos Kinga | ||||||
A mű MTMT azonosítója: | 33024187 | ||||||
DOI azonosító: | https://doi.org/10.31570/prosp_2021_0006 | ||||||
Rekord készítés dátuma: | 2022. Már. 16. 11:20 | ||||||
Utolsó módosítás: | 2023. Aug. 07. 08:16 | ||||||
URI: | http://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1848 |
Actions (login required)
Tétel nézet |