Az új generáció, mint erőforrás

Malatyinszki Szilárd (2020) Az új generáció, mint erőforrás. Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok, 2020 (1). pp. 90-101. ISSN 2630-886X

[thumbnail of szám 1 (2020)_ Multidiszciplináris_Malatyinszki.pdf]
Preview
Text
szám 1 (2020)_ Multidiszciplináris_Malatyinszki.pdf - Published Version

Download (7MB) | Preview

Abstract

Napjainkban a generációs problémák nem csupán az oktatási intézményekben, hanem a munkahelyeken is jelentkeznek. Az eltérő generációk eltérő szemléletet igényelnek az oktatás, képzés és a munkahelyi HR feladatok szempontjából is. Olyan új dimenziót képviselnek a digitalizációval átszőtt generációk egy-egy cég életében, melyre a menedzsment –főként a kisebb, nem nemzetközi vállalkozásoké –még nincs teljes mértékben felkészülve.Kutatásom azokra a funkciókra hívja fel a figyelmet, melyek eszközrendszert jelentenek a menedzsment számára. Már a célcsoport toborzására és kiválasztására megtervezett és jól bejáratott eszközöket is felborítja az új nemzedék. Amennyiben elhelyezkednek, úgy a kollégák közötti szemlélet, motivációs rendszer és karriermenedzsment okoz majd nehézséget. Minden olyan funkciót körüljárok írásomban, melyekre érdemes és hasznos figyelni ahhoz, hogy ne veszítsük el e generációt cégeinkből, sőt eszközként használjuk azt az innovációt, szemléletet, kreativitást, melyet erőforrásként nyújthatnak számunkra. A hazai és nemzetközi szakirodalom feldolgozásán túl a hazai mikro-és KKV-szektor szervezetfejlesztési folyamatain keresztül empirikus információkat is nyújtok az érdeklődők számára. Eredményem alapján megállapítható, hogy a generációk különbségei –megfelelő vezetői eszköztár segítségével–képesek fejleszteni a cégek szervezeti kultúráját, erősítik eredményességét és támaszul szolgálhatnak válsághelyzetben is. Fontos, hogy vezetőként megismerjük a generációk sajátosságait, kommunikációs eszközeit, motivációs sajátosságait és a rugalmas munkaidőre, minőségi eszközökre vonatkozó elvárásait.

Abstract

Nowadays, generation problems occur not only in educational institutions but also in the workplace. Different generations need a different approach to education, training and HR work at the workplace. The new generations have a new dimension in the life of a company that management is not yet fully prepared for.My presentation draws attention to the features that represent a toolkit for management. Already designed and well-trained tools forthe recruitment and selection of the target group are being disrupted by the new generation. If they are started working, the attitude, motivation system and career management between colleagues will be difficult. I'm going to explore all function –innovation, creativity, point of view -to avoid losing this generation from our companies that we can provide as a resource for us. In addition to the processing of Hungarian and international literature, I also provide empirical information to interested parties through the development processes of the Hungarian micro and SME sector.Based on my results, it can be stated that the differences between the generations -with the help of a suitable management toolkit -are able to develop the organizational culture of the companies, strengthen their effectiveness and can serve as a support in crisis situations as well. It is important to know as a leader the peculiarities of generations, communication tools, motivational features and expectations of flexible working hours and quality tools.

Tudományterület / tudományág

társadalomtudományok > gazdálkodás- és szervezéstudományok

Faculty

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Department

Közgazdasági és Üzleti Tudományok Tanszék

Institution

Budapesti Gazdasági Egyetem

Item Type: Article
Creators:
CreatorsORCIDMTMT szerző azonosító
Malatyinszki Szilárd31152182
Uncontrolled Keywords: Generációk, Foglalkoztatás, Digitalizáció, Humán erőforrás, Generation, Employment, Digitazation, Human resource
Depositing User: Jurcza Tünde
Identification Number: 31152182
Date Deposited: 2020. Jul. 13. 13:08
Last Modified: 2020. Jul. 13. 13:08
URI: https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1688

Actions (login required)

View Item View Item