Rendek Csaba (2018) Új módszerek a gazdasági alapképzések matematikaoktatásában. Prosperitas, 5 (1). pp. 125-137. ISSN 2064-759X
Preview |
Text
Prosperitas-Junior-2018-1.-szam-Rendek-Csaba.pdf - Published Version Download (320kB) | Preview |
Abstract
Kutatásom igyekszik feltárni a matematikaoktatás nehézségeit, és megismerni, vajon miért okoz gondot oly sok hallgatónak a matematikához kapcsolódó tantárgyak teljesítése. Ezek ismeretében pedig olyan lehetséges módszert vázolok fel, ami segítheti a tantárgy hatékonyabb és korszerűbb oktatását. Online kérdőíves módszert alkalmaztam a BGE hallgatóinak körében (570 kitöltés), és interjút készítettem a BGE egyik oktatójával, aki az Esély Központ tevékenységében is aktívan részt vesz. A visszajelzések alátámasztják, hogy a matematikai tantárgyak teljesítése több feszültséggel jár a diákok számára, mint a többi tantárgyé. A gyakorlási idő rövidsége a leginkább nehezítő tényező számukra. Nyitottak az új módszerekre, beleértve az Esély Központ által nyújtott lehetőségeket is, bár eddig még nem igazán hallottak róla. Matematikából a Coospace-es online számonkérés elutasítottsága nagy.
Tudományterület / tudományág
bölcsészettudományok > neveléstudományok
Faculty
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Institution
Budapesti Gazdasági Egyetem
Item Type: | Article | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Creators: |
|
||||||
Uncontrolled Keywords: | matematikaoktatás, gazdasági felsőoktatás, vizsgastressz, oktatási módszerek, teaching mathematics, business higher education, examstress, educational methods | ||||||
Depositing User: | Eszenyi-Bakos Kinga | ||||||
Identification Number: | 33700041 | ||||||
Date Deposited: | 2021. Jun. 02. 13:50 | ||||||
Last Modified: | 2023. Mar. 14. 15:01 | ||||||
URI: | https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1499 |
Actions (login required)
View Item |