Új módszerek a gazdasági alapképzések matematikaoktatásában

Rendek Csaba (2018) Új módszerek a gazdasági alapképzések matematikaoktatásában. Prosperitas, 5 (1). pp. 125-137. ISSN 2064-759X

[thumbnail of Prosperitas-Junior-2018-1.-szam-Rendek-Csaba.pdf]
Előnézet
Szöveg
Prosperitas-Junior-2018-1.-szam-Rendek-Csaba.pdf - Megjelent verzió

Download (320kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Kutatásom igyekszik feltárni a matematikaoktatás nehézségeit, és megismerni, vajon miért okoz gondot oly sok hallgatónak a matematikához kapcsolódó tantárgyak teljesítése. Ezek ismeretében pedig olyan lehetséges módszert vázolok fel, ami segítheti a tantárgy hatékonyabb és korszerűbb oktatását. Online kérdőíves módszert alkalmaztam a BGE hallgatóinak körében (570 kitöltés), és interjút készítettem a BGE egyik oktatójával, aki az Esély Központ tevékenységében is aktívan részt vesz. A visszajelzések alátámasztják, hogy a matematikai tantárgyak teljesítése több feszültséggel jár a diákok számára, mint a többi tantárgyé. A gyakorlási idő rövidsége a leginkább nehezítő tényező számukra. Nyitottak az új módszerekre, beleértve az Esély Központ által nyújtott lehetőségeket is, bár eddig még nem igazán hallottak róla. Matematikából a Coospace-es online számonkérés elutasítottsága nagy.

Tudományterület / tudományág

bölcsészettudományok > neveléstudományok

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Mű típusa: Cikk
Szerző publikációban használt neve:
Publikációban használt név ORCIDMTMT szerző azonosító
Rendek Csaba
Kulcsszavak: matematikaoktatás, gazdasági felsőoktatás, vizsgastressz, oktatási módszerek, teaching mathematics, business higher education, examstress, educational methods
Felhasználó: Eszenyi-Bakos Kinga
A mű MTMT azonosítója: 33700041
Rekord készítés dátuma: 2021. Jún. 02. 13:50
Utolsó módosítás: 2023. Már. 14. 15:01
URI: https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1499

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet