Rendek Csaba (2018) Új módszerek a gazdasági alapképzések matematikaoktatásában. Prosperitas, 5 (1). pp. 125-137. ISSN 2064-759X
Előnézet |
Szöveg
Prosperitas-Junior-2018-1.-szam-Rendek-Csaba.pdf - Megjelent verzió Download (320kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Kutatásom igyekszik feltárni a matematikaoktatás nehézségeit, és megismerni, vajon miért okoz gondot oly sok hallgatónak a matematikához kapcsolódó tantárgyak teljesítése. Ezek ismeretében pedig olyan lehetséges módszert vázolok fel, ami segítheti a tantárgy hatékonyabb és korszerűbb oktatását. Online kérdőíves módszert alkalmaztam a BGE hallgatóinak körében (570 kitöltés), és interjút készítettem a BGE egyik oktatójával, aki az Esély Központ tevékenységében is aktívan részt vesz. A visszajelzések alátámasztják, hogy a matematikai tantárgyak teljesítése több feszültséggel jár a diákok számára, mint a többi tantárgyé. A gyakorlási idő rövidsége a leginkább nehezítő tényező számukra. Nyitottak az új módszerekre, beleértve az Esély Központ által nyújtott lehetőségeket is, bár eddig még nem igazán hallottak róla. Matematikából a Coospace-es online számonkérés elutasítottsága nagy.
Tudományterület / tudományág
bölcsészettudományok > neveléstudományok
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Mű típusa: | Cikk | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Szerző publikációban használt neve: |
|
||||||
Kulcsszavak: | matematikaoktatás, gazdasági felsőoktatás, vizsgastressz, oktatási módszerek, teaching mathematics, business higher education, examstress, educational methods | ||||||
Felhasználó: | Eszenyi-Bakos Kinga | ||||||
A mű MTMT azonosítója: | 33700041 | ||||||
Rekord készítés dátuma: | 2021. Jún. 02. 13:50 | ||||||
Utolsó módosítás: | 2023. Már. 14. 15:01 | ||||||
URI: | https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1499 |
Actions (login required)
Tétel nézet |