A „smart city” koncepció turisztikai vonatkozásai

Baranyai Zsófia (2018) A „smart city” koncepció turisztikai vonatkozásai. Prosperitas, 5 (1). pp. 21-30. ISSN 2064-759X

[thumbnail of Prosperitas-Junior-2018-1.-szam-Baranyai-Zsofia.pdf]
Előnézet
Szöveg
Prosperitas-Junior-2018-1.-szam-Baranyai-Zsofia.pdf - Megjelent verzió

Download (178kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Kutatásom során az okos városokban működő technológiák sokrétű alkalmazását kívántam összegyűjteni és csoportosítani, különös tekintettel Budapestre és versenytársaira: Bécsre, Prágára és Pozsonyra. Célom az volt, hogy rávilágítsak, milyen felhasználási lehetőség rejlik a smart city koncepcióban a turizmusszektor vonatkozásában. Először internetes forrásanyagokra támaszkodva vizsgáltam meg több nagyváros (pl. London, Párizs, Barcelona), illetve régió turizmussal kapcsolatos okos megoldásait. Ezután mélyinterjúkat készítettem: hazai kezdeményezések kigondolóit kérdeztem ötletükről, valamint az okos adatfelhasználásban rejlő lehetőségekről és a „Big Data” jelenségről. Kérdőíves kutatással feltártam azt is, mennyire ismert az okos város fogalma az Y és a Z generáció körében, valamint mennyire igénylik és használják e generációk tagjai az okos technológiát utazásaik során.

Abstract

During my research, I wanted to gather and categorize a wide range of technologies in smart cities, with particular regard to Budapest and its competitors: Vienna, Prague and Bratislava. My aim was to highlight the potential of the smart city concept in the tourism sector. First, I studied Internet sources, and looked at some of the big cities (i. e. London, Paris, Barcelona) and the regions’ smart solutions. After that, I made interviews: I asked about the ideas of domestic initiatives and about the possibilities of smart data usage and the “Big Data” phenomenon. Through questionnaire research, I also revealed how well-known the smart city concept is in the generations Y and Z, and how much members of these generations are calling for and using smart technology during their journeys.

Tudományterület / tudományág

társadalomtudományok

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Mű típusa: Cikk
Szerző publikációban használt neve:
Publikációban használt név ORCIDMTMT szerző azonosító
Baranyai Zsófia
Kulcsszavak: okos város, okos turizmus, turizmusstratégia, smart city, smart tourism, tourism strategy
Felhasználó: Eszenyi-Bakos Kinga
A mű MTMT azonosítója: 33703248
Rekord készítés dátuma: 2019. Szep. 18. 09:23
Utolsó módosítás: 2023. Már. 16. 14:48
URI: http://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1490

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet