Marketing-menedzsment eszközök a kulturális turizmus piacán

Kovács László and Rónavári-Kedves László and Varga István (2014) Marketing-menedzsment eszközök a kulturális turizmus piacán. Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok, 2014 (1). pp. 95-113.

[thumbnail of Kovács_Rónavári-Kedves_Varga2014-1-mod-2018.pdf]
Preview
Text
Kovács_Rónavári-Kedves_Varga2014-1-mod-2018.pdf - Published Version

Download (993kB) | Preview

Abstract

Publikációnk célja, hogy felhívjuk a turizmus meghatározó döntéshozó szereplőinek figyelmét arra, hogy a turizmus fejlesztése elkerülhetetlen komplex fejlesztési koncepció nélkül, ami feltételezi továbbá a hatékony és eredményes marketing-menedzsment szemléletet és annak sikeres alkalmazását is. Vizsgálatunk – amit a hivatkozott irodalom vizsgálatának szintézise alapján értünk el – igazolta, hogy a komplex turisztikai termékek tervezése és fejlesztése során a niche marketing komoly lehetőségeket kínál. A niche felismerése rendkívüli innovációs készséget feltételez, alapvető célja a vevő aktivizálása és bevonása a saját fogyasztási folyamatának alakításába. Alapvető feltételnek tartjuk a fenntartható turizmus megteremtése érdekében, hogy jöjjön létre egy állandó, törvényileg legitim egyeztetési fórum is, ahol a szektor minden szereplője véleményezési jogkörrel rendelkezik a turizmust érintő változások kapcsán.

Abstract

Our publication aims to draw the attention of decision-makers in tourism to the fact that the development of tourism is inconceivable without complex developmental conception, which also presumes the existence of an efficient and effective marketing management approach and its successful adaptation. Our review, which has been accomplished with synthesis of related literature, justifies that in the planning and development of complex touristic products, niche marketing can offer remarkable potentials. Recognising niche presumes exceptional innovative skills, and its basic aim is to activate customers and involve them in the framing of their own consumption processes. We consider it an essential requirement for the initiation of sustainable tourism that a legitimate harmonization forum should be formed, where each participant of the sector has a right of consultation in the changes related to tourism.

Tudományterület / tudományág

társadalomtudományok > gazdálkodás- és szervezéstudományok

Faculty

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Institution

Budapesti Gazdasági Egyetem

Item Type: Article
Creators:
CreatorsORCIDMTMT szerző azonosító
Kovács Lászlónem részletezett
Rónavári-Kedves László10043560
Varga Istvánnem részletezett
Depositing User: Jurcza Tünde
Identification Number: nem részletezett
Date Deposited: 2020. Feb. 04. 16:11
Last Modified: 2024. Jan. 16. 13:48
URI: https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1225

Actions (login required)

View Item View Item