Kovács László és Rónavári-Kedves László és Varga István (2014) Marketing-menedzsment eszközök a kulturális turizmus piacán. Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok, 2014 (1). pp. 95-113.
Előnézet |
Szöveg
Kovács_Rónavári-Kedves_Varga2014-1-mod-2018.pdf - Megjelent verzió Download (993kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Publikációnk célja, hogy felhívjuk a turizmus meghatározó döntéshozó szereplőinek figyelmét arra, hogy a turizmus fejlesztése elkerülhetetlen komplex fejlesztési koncepció nélkül, ami feltételezi továbbá a hatékony és eredményes marketing-menedzsment szemléletet és annak sikeres alkalmazását is. Vizsgálatunk – amit a hivatkozott irodalom vizsgálatának szintézise alapján értünk el – igazolta, hogy a komplex turisztikai termékek tervezése és fejlesztése során a niche marketing komoly lehetőségeket kínál. A niche felismerése rendkívüli innovációs készséget feltételez, alapvető célja a vevő aktivizálása és bevonása a saját fogyasztási folyamatának alakításába. Alapvető feltételnek tartjuk a fenntartható turizmus megteremtése érdekében, hogy jöjjön létre egy állandó, törvényileg legitim egyeztetési fórum is, ahol a szektor minden szereplője véleményezési jogkörrel rendelkezik a turizmust érintő változások kapcsán.
Abstract
Our publication aims to draw the attention of decision-makers in tourism to the fact that the development of tourism is inconceivable without complex developmental conception, which also presumes the existence of an efficient and effective marketing management approach and its successful adaptation. Our review, which has been accomplished with synthesis of related literature, justifies that in the planning and development of complex touristic products, niche marketing can offer remarkable potentials. Recognising niche presumes exceptional innovative skills, and its basic aim is to activate customers and involve them in the framing of their own consumption processes. We consider it an essential requirement for the initiation of sustainable tourism that a legitimate harmonization forum should be formed, where each participant of the sector has a right of consultation in the changes related to tourism.
Tudományterület / tudományág
társadalomtudományok > gazdálkodás- és szervezéstudományok
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Mű típusa: | Cikk | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Szerző publikációban használt neve: |
|
||||||||||||
Felhasználó: | Jurcza Tünde | ||||||||||||
A mű MTMT azonosítója: | nem részletezett | ||||||||||||
Rekord készítés dátuma: | 2020. Feb. 04. 16:11 | ||||||||||||
Utolsó módosítás: | 2024. Jan. 16. 13:48 | ||||||||||||
URI: | https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1225 |
Actions (login required)
Tétel nézet |