A finanszírozás módjai és eszközei a franchise rendszerben

Török Tibor and Vajda Andrea (2015) A finanszírozás módjai és eszközei a franchise rendszerben. Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok, 1. pp. 116-123.

[thumbnail of Török Tibor_Vajda Andrea_2015_1.pdf]
Preview
Text
Török Tibor_Vajda Andrea_2015_1.pdf - Published Version

Download (364kB) | Preview

Abstract

A tanulmány a franchise rendszer néhány sajátosságát vizsgálja a termelő-gyártó vállaltok, a kereskedelem mind hatékonyabb összehangolásában a fogyasztók érdekeinek és szükségleteinek legeredményesebb kielégítésében. A franchise rendszer törökszik egy sajátos termékpálya kialakítására a termelők és fogyasztók között. Franchise rendszer fontos jellemzője, a tranzitköltségek lehetőség szerinti csökkentése, és a termékpálya mind nagyobb részének integrált irányítása a franchise rendszer működése révén. Mivel a franchise rendszer gyártó és kiskereskedő kapcsolata viszonylatában jellemző az autógyártó és az autókereskedő kapcsolata, ezért érdemes megvizsgálni ennek nemzetközi viszonylatát szélesebb példázatokkal. Számos változó, mint gazdaságossági szempontok, kiindulva a gazdasági méretekből és a termelés komplexitásából, szélesebb körű vállalaton, gyártó cégen belüli termékszerkezetből, amelyről elmondható, hogy az autógyártók eltérő tranzakciós költségeit indokolja, azonban ez nem minden esetben bizonyított. Következésképpen tehát más tényezők is előidézhetik a japán üzleti kapcsolatokra jellemző magas eszköz-specifikusság és az alacsony tranzakciós költségek egybeesését. Ahol az eszközspecifikusság érvényesül az input beszerzéseknél, ott az inputok költsége nem lehet lényegesen alacsony, más szempontból az input felhasználás ettől még lehet hatékonyabb is, attól függően, hogy a vállalat, a gyártó cég adott eszköz-specifikus inputot, többféle végtermék hasonló alkatrészeinek gyártásához is felhasználhat. Az EU gyakorlatában és általában az árképzéseiben alapvető szempont a távolságok figyelembevétele, amely hatással van a tranzakciós költségek alakulására.

Abstract

This case study analyses some characters of the franchise system among the producing companies and trading companies in field of more efficient cooperation for supplying successfully demands of consumers. The franchise system tries to create a special product channel among the producers and consumers. Special characters of the franchise system try as much as possible to decrease the transit cost and to integrate the more part of the product channel controlled by the franchise system. Because of the connection among the producing companies and retailers is characterized relating to connection among auto producing companies and auto retailers, therefore their correlations among them are favourably internationally analysed by several wide side international examples.

Tudományterület / tudományág

társadalomtudományok > gazdálkodás- és szervezéstudományok

Faculty

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Institution

Budapesti Gazdasági Egyetem

Item Type: Article
Creators:
CreatorsORCIDMTMT szerző azonosító
Török Tibor10072971
Vajda Andrea10072970
Depositing User: Jurcza Tünde
Identification Number: 31326647
Date Deposited: 2020. Jul. 07. 11:54
Last Modified: 2020. Aug. 26. 16:38
URI: http://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1210

Actions (login required)

View Item View Item