How I developed vocabulary tests using corpus-based word lists?

Simon Krisztián (2017) How I developed vocabulary tests using corpus-based word lists? Prosperitas, 4 (4). pp. 6-28. ISSN 2064-759X

[thumbnail of 06_28_oldal.pdf]
Előnézet
Szöveg
06_28_oldal.pdf - Megjelent verzió

Download (614kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Vocabulary development is central to language mastery. one of the first issues that learners face is what size their vocabulary should be. There are varying theoretical and practical approaches to this issue, regarding the required size and depth connection in corpus research. Webb (2008) argues that 2,000-5,000 words families are enough to understand texts. To address the possible highest text coverage a number of corpora have been developed. From these Browne, Culligan and Phillips’ (2013) New General Service List together with Coxhead’s Academic Word List (2000) were selected for classroom implementation and later complemented by items from nation and Beglar’s (2007) Vocabulary size test. The context of the project was a Listening and Speaking Skills course the Department of English studies at the University of Pécs. Following a blended approach, vocabulary instruction took place online through the online flashcard platform Quizlet. Students were presented with two sets of flashcards weekly; one covering the items from the above corpora lists and a second with key words from the listening tasks. Additionally, students were required to prepare flashcard decks based on their presentations. To measure vocabulary development nation and Beglar’s (2007) Vocabulary size test was put to use as a pre and post-test at the start and end of the semester respectively. students also completed three online vocabulary tests on Edmodo and a final paper and pencil test involving words from the whole course in the format of Wesche & Paribakht’s (1996) Vocabulary Knowledge scale. Overall, the project was successful, as the post-test determined there was an average increase of almost 700 after four months.

Abstract

A szókincsfejlesztés a nyelv elsajátításának lényeges kérdése. Az egyik első kérdés, amelyikkel a tanulók szembekerülnek, az, hogy mekkora legyen a szókincsük. Erre a kérdésre van többféle elméleti és gyakorlati szempontú válasz, figyelembe véve a korpuszkutatás eredményeit a szükséges szókincs terjedelméről és mélységéről. Webb (2008) azt állítja, hogy 2000–5000 szócsalád ismerete már elég a szövegek megértéséhez. A kellő szókincs elsajátítását segítendő legmegfelelőbb szövegszintű lefedéshez számos korpuszt állítottak össze, amelyből Browne, Culligan és Phillips (2013) New General Service List szószedetét, valamint a Coxhead’s Academic Word List (2000) szólistáját választottam osztálytermi megvalósításra, és később kiegészítettem a nation és Beglar (2007) Vocabulary size test néhány részével. A projekt a Pécsi tudományegyetem Anglisztika tanszékének Listening and speaking skills (hallott szövegértés- és beszédkészség-fejlesztés) kurzusán valósult meg. Blended tanulási módszerek mellett a szókincsfejlesztés online feladatmegoldással történt a Quizlet internetes tanulókártyás platformon. A hallgatók kettő csomag tanulókártyát kaptak hetente, az egyik a fenti szólisták egyes elemeit tartalmazta, a másik kulcsszavakat a hallásértést segítő feladatokból. A hallgatóknak továbbá tanulókártyákat kellett készíteniük a saját prezentációjuk alapján. A szókincsfejlődés méréséhez nation és Beglar (2007) Vocabulary size tesztjét használtam a félév elején és végén. A hallgatók három online szókincstesztet is megoldottak az Edmodo oldalon, valamint egy záródolgozatot papíralapon, amely szavakat tartalmazott az egész kurzus során szereplő szókészletből Wesche & Paribakht (1996) Vocabulary Knowledge Scale formátumában. Összességében elmondható, hogy a projekt sikeres volt, az utólagos teszt eredményeit tekintve átlagosan mintegy 700 szóval gazdagodott a hallgatók szókincse négy hónap alatt.

Tudományterület / tudományág

bölcsészettudományok > neveléstudományok

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Mű típusa: Cikk
Szerző publikációban használt neve:
Publikációban használt név ORCIDMTMT szerző azonosító
Simon Krisztián10046259
Kulcsszavak: E-learning, blended learning, university EFL education, e-tanulás, blended tanulási módszerek, egyetemi szintű angol nyelvoktatás
Felhasználó: Kovács Zsolt
A mű MTMT azonosítója: 30346238
Rekord készítés dátuma: 2018. Dec. 13. 08:56
Utolsó módosítás: 2023. Már. 14. 14:02
URI: https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1099

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet