Piskóti István (2017) A desztinációmarketing hatékonysága : modellek, mérése, trendek és eszközök. Prosperitas, 4 (2). pp. 7-43. ISSN 2064-759X
Előnézet |
Szöveg
Piskoti.pdf - Megjelent verzió Download (912kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
The study presents the specific content and society-oriented aspects of tourism destination marketing; the utilisation of which is essential to fulfill its tasks in increasing competitiveness. The author makes a proposal for the frames of an integrated destination measurement evaluation system, based on foreign and national competitiveness, satisfaction measurement initiations, and the analysis of the intrinsic logical connections. With the help of such a system, it is possible to carry out a comprehensive measurement program of destination competences, competitiveness, image, brand value and tourist satisfaction; which can help both the community and entrepreneurial planning decisions as well as the practical steps. The outlined tourism trends – based on empirical researches and expert opinions – make it clear that every quality, creative offer is able to find its demand, but this raises significant marketing challenges; the building of a deliberate destination brand structure, innovative product development, selling and marketing communication responses.
Abstract
A TDM- (turisztikai desztinációk menedzsmentje) rendszer hazai építkezésének – számos gyengesége: szűk körű földrajzi lefedettsége, fejlesztési folyamatainak lassúsága, szakmai és pénzügyi kompetenciáinak elégtelenségei ellenére – vitathatatlan sikere, hogy megerősítette a desztinációkban mint cél- és fogadóterületben való gondolkodás, tervezés és cselekvés hazai gyakorlatát. A TDM-ek meghonosították az üzleti, az állami-önkormányzati és a civil szféra közötti együttműködés kultúrájának alapjait, s jelentős marketingtevékenységeket indítottak el, egyre inkább igazodva a turisztikai és marketingtrendek kihívásaihoz. A hazai desztinációmenedzsment-szervezetek elmúlt évekbeli működéséről számos tanulmány született, az országos szakmai szervezet és egyetemi kutatóműhelyek adtak értékelést róluk (Lőrincz–Raffay–Hajmásy 2014) vagy fogalmaztak meg stratégiai javaslatokat számukra a nemzetközi tapasztalatok, összehasonlítások alapján (Sziva 2010; Piskóti 2013, 2014). Láthatóan sok a tennivaló a hatékony desztinációmenedzsment, desztinációmarketing érdekében, de elkezdődött, s egyre több szakmai anyag elemzi a menedzsment, a marketing hatékonysági, hatásossági kérdéseit. A fejlesztések, piacbefolyásolásai eszközök mellett a mérési törekvések is megjelentek, számos értékelő- és mutatórendszert vázoltak fel (turisztikai komplex mutató, versenyképességi modellek, elégedettségmérés, imázsprofil, márkaértékelés stb.), amelyek többnyire egymástól függetlenül születtek, s ma még nem képeznek egységes kontrollingrendszert, logikailag, módszertanilag nem épülnek következetesen egymásra.
Tudományterület / tudományág
társadalomtudományok > közgazdaságtudományok
társadalomtudományok > gazdálkodás- és szervezéstudományok
Intézmény
Budapesti Gazdasági Főiskola
Mű típusa: | Cikk | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Szerző publikációban használt neve: |
|
||||||
Kulcsszavak: | TDM (turisztikai desztinációk menedzsmentje), desztinációmarketing, trendek (gazdasági-társadalmi), destination marketing, tourism competitiveness, brand system, trend, innovation | ||||||
Felhasználó: | Kovács Zsolt | ||||||
A mű MTMT azonosítója: | 3221575 | ||||||
Rekord készítés dátuma: | 2018. Dec. 11. 14:24 | ||||||
Utolsó módosítás: | 2023. Már. 09. 14:49 | ||||||
URI: | https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1088 |
Actions (login required)
Tétel nézet |