Egyéni projektek csoportos támogatása a felsőoktatásban az online oktatás idején: Esettanulmány a szakdolgozatírás támogatásának lehetőségeiről

Popcsa Anna Mária (2025) Egyéni projektek csoportos támogatása a felsőoktatásban az online oktatás idején: Esettanulmány a szakdolgozatírás támogatásának lehetőségeiről. In: Pedagógiai perspektívák: Új megközelítések és tradicionális értékek a pedagógiában. Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem, Budapest, pp. 103-118. ISBN ISBN 978-615-6886-08-8 (online)

[thumbnail of PedagogiaiPerspektivak_05.pdf]
Előnézet
Szöveg
PedagogiaiPerspektivak_05.pdf - Megjelent verzió

Download (214kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Szakirodalmi adatok is igazolják, hogy az egyetemi hallgatók tanulmányait lezáró szakdolgozat megírása nehéz és stresszes folyamat a fiatalok számára. A Covid-19 járvány következtében hirtelen megváltozott élet- és tanulási körülmények a többség számára még tovább nehezíthették ezt a folyamatot. Az oktatási intézmények különböző módon igyekeztek támogatni hallgatóikat az online oktatás keretében. Jelen esettanulmány egy, a projektmódszer bizonyos elemeinek felhasználásával kialakított, a szakdolgozat írásának folyamatát támogató kurzus (módszertani fejlesztés) eredményeit mutatja be. A hallgatók haladását az egyetemi LMS rendszerben (Coospace) létrehozott kérdőívekkel mértük. A kurzus végén adott visszajelzések alapján a hallgatók hasznosnak ítélték az ütemezettséget és a csoportos konzultációkat, amelyek segítették többek között az időbeosztást. Érdemes lehet megfontolni nagyobb létszámú alapképzéseken a szakdolgozatírás folyamatát támogató, a konzulensi munkát is segítő, órarendbe épített kurzusok indítását.

Tudományterület / tudományág

bölcsészettudományok > neveléstudományok

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Mű típusa: Könyv része
Szerző publikációban használt neve:
Publikációban használt név ORCIDMTMT szerző azonosító
Popcsa Anna Mária
Felhasználó: Kinga Eszenyi-Bakos
DOI azonosító: https://doi.org/10.29180/978-615-6886-08-8_5
Rekord készítés dátuma: 2025. Jún. 19. 09:14
Utolsó módosítás: 2025. Jún. 19. 09:14
URI: https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2510

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet