A közösségszervezés szakos hallgatók informatikai attitűdje és szorongása: Vizsgálat a digitális kompetencia fejlesztéséért

Erdélyi Éva és Czinege Mónika és Mészárosné Boruzs Lívia és Lőrincz Sándor (2025) A közösségszervezés szakos hallgatók informatikai attitűdje és szorongása: Vizsgálat a digitális kompetencia fejlesztéséért. In: Pedagógiai perspektívák: Új megközelítések és tradicionális értékek a pedagógiában. Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem, Budapest, pp. 45-67. ISBN ISBN 978-615-6886-08-8 (online)

[thumbnail of PedagogiaiPerspektivak_02.pdf]
Előnézet
Szöveg
PedagogiaiPerspektivak_02.pdf - Megjelent verzió

Download (423kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Jelenünk technológia uralta világában a digitális eszközök használata, a digitális kompetencia elengedhetetlen a tanulás során, az aktív társadalmi szerepvállalásban, a munkaerőpiacon, de még a szabadidő eltöltésében is. Erre a kulcskompetenciára szükség van minden területen. A mai fiatalok látszólag készség szinten kezelik az okos eszközöket, de ez a „tudás” inkább a szórakoztatóelektronika kezelésére korlátozódik. Tanulmányunkban a BGE közösségszervezés szakos hallgatókra vonatkozóan vizsgáljuk, hogy milyen alapokon nyugszik és milyen hiányosságokat rejt az informatikai felkészültségük, és – mivel ez bölcsészettudományi képzési terület – milyen a hallgatók informatika tanuláshoz való hozzáállása, van-e informatikához fűződő szorongásuk, és amennyiben van, annak mi lehet az oka. A tantárgy iránti szorongás az oktatási intézményekben és a munkaerőpiacon fontos digitalizációs eszköztár alkalmazásának elsajátításában és használatában is nehézséget okozhat. A szakirodalomban elfogadott, standardizált kérdőívvel történő felmérés kiegészítésére alkalmazott fókuszcsoportos interjú fő tanulsága, hogy bár a vizsgált hallgatók idegenkednek az Informatika tantárgy néhány tartalmi elemétől, kevésnek tartják a gyakorlati óraszámot, és nagyon élvezik a korszerű módszerekkel oktatott informatikát, mert érzik annak hasznosságát.

Tudományterület / tudományág

bölcsészettudományok > neveléstudományok

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Mű típusa: Könyv része
Szerző publikációban használt neve:
Publikációban használt név ORCIDMTMT szerző azonosító
Erdélyi Éva
Czinege Mónika
Mészárosné Boruzs Lívia
Lőrincz Sándor
Felhasználó: Kinga Eszenyi-Bakos
DOI azonosító: https://doi.org/10.29180/978-615-6886-08-8_2
Rekord készítés dátuma: 2025. Jún. 19. 08:58
Utolsó módosítás: 2025. Jún. 19. 08:58
URI: https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2507

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet