Heidrich Balázs és Réthi Gábor (2012) Services and Service Management. In: Service Science Research, Strategy and Innovation: Dynamic Knowledge Management Methods. IGI Global, New York, pp. 1-37. ISBN 9781466600775
Szöveg
Services and Service Management.pdf - Megjelent verzió Restricted to Csak az archívum karbantartója Download (1MB) |
Abstract
This chapter provides an introduction to Service Management. First of all, the authors provide an overview of the special characteristics of services compared to the traditional goods-focused approach. They then examine the different approaches concerning services and a wide range of definitions of services. It is essential to understand the special attributes of services, because a different approach and leadership style is needed when compared to a production company. The service providers have to face a more heterogeneous environment, and with the advent of the internet, they have to compete with other companies across borders. With a better understanding of the concept of services, the authors examine service management as a means of discovering the most efficient way to manage services. Finally, they consider the special traits and attributes of the service market and the indication of a need for a new management concept. The authors introduce the popular and well-known service management approaches and a new approach: the Culture-Based Leadership Model of Services.
Tudományterület / tudományág
társadalomtudományok > gazdálkodás- és szervezéstudományok
Kar
Szervezeti egység
Vállalkozás és Emberi Erőforrások Intézeti Tanszék
Intézmény
Budapesti Gazdasági Főiskola
Mű típusa: | Könyv része | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Szerző publikációban használt neve: |
|
|||||||||
Kulcsszavak: | management | |||||||||
Felhasználó: | Adminisztrátor BGE | |||||||||
A mű MTMT azonosítója: | 1774590 | |||||||||
DOI azonosító: | https://doi.org/10.4018/978-1-4666-0077-5.ch001 | |||||||||
Rekord készítés dátuma: | 2017. Szep. 08. 11:05 | |||||||||
Utolsó módosítás: | 2017. Szep. 08. 11:05 | |||||||||
Actions (login required)
Tétel nézet |