Vágány Judit és Fenyvesi Éva és Kárpátiné Daróczi Judit (2013) A bizalom és az érzelmi intelligencia szerepe a szervezeti tagok "együttműködöbbé" válásában. Agora. pp. 34-48. ISSN 1789-2643
Előnézet |
Szöveg
Agora10_Vágány_Fenyvesi_Kárpátiné.pdf - Megjelent verzió Download (1MB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Napjainkban egyre inkább elôtérbe kerül a tudás, mint a vállalati versenyképesség egyik fontos tényezôje. A tudás megléte egy vállalatnál azonban akkor jelentheti a siker zálogát, ha az nem marad a szervezet egyes tagjainak a ”birtokában”, hanem megosztják, felhasználják azt, úgy, hogy a vállalat számára minél nagyobb hozzáadott érték elôállítását tegye lehetôvé. A tudásmegosztás egyik nélkülözhetetlen feltétele, hogy az egyének együttmûködô magatartást tanúsítsanak. Ehhez pedig elengedhetetlen a bizalom és számos olyan személyiségjegy, képesség, amely alapvetôen az emberek érzelmi intelligenciájához kapcsolható. Ebben a tanulmányban az együttmûködés, a bizalom és az érzelmi intelligencia közötti összefüggést vizsgáljuk, amelyhez néhány a szakirodalomban fellelhetô tanulmányt és egy saját empirikus kutatás adatainak feldolgozását vettük alapul. Kulcsszavak: tudásmenedzsment (TM), tudásmegosztás, együttmûködés, bizalom, érzelmi intelligencia (EI)
Abstract
In these days the knowledge as an important element of competitiveness has come to the front. Knowledge at a company can mean the pawn of success only if it does not remain in possession of individuals but it is shared and used in a way that it can help to generate the most added values for the company. Cooperative behavior of individuals is one of the essential conditions of knowledge sharing. Trust and some other personal features and talents which are linked to emotional intelligence are crucial for cooperative behavior. We construe the correspondence among cooperation, truth and emotional intelligence in this article based on the result of our empiric research and some publications about this topic. Keywords: knowledge management, knowledge sharing, cooperation, trust, emotional intelligence (EI)
Tudományterület / tudományág
társadalomtudományok > közgazdaságtudományok
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Szervezeti egység
Közgazdasági Intézeti Tanszéki Osztály
Intézmény
Budapesti Gazdasági Főiskola
Mű típusa: | Cikk | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Szerző publikációban használt neve: |
|
||||||||||||
Felhasználó: | Jurcza Tünde | ||||||||||||
A mű MTMT azonosítója: | 2593416 | ||||||||||||
Rekord készítés dátuma: | 2017. Dec. 18. 13:21 | ||||||||||||
Utolsó módosítás: | 2017. Dec. 18. 14:42 | ||||||||||||
URI: | https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/893 |
Actions (login required)
Tétel nézet |