Jármai Erzsébet Mária (2016) Interaktív tanulás a készségfejlesztő órán. In: Módszertani kísérletek a nyelvoktatásban - motiváció és eredményesség. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 151-169. ISBN 978-615-5607-22-6
Előnézet |
Szöveg
jarmai_3140112.pdf - Megjelent verzió Download (490kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A pedagógiai diskurzust manapság – az oktatás minden szintjén – jórészt a szemléletváltás igénye, a módszertani megújulás szándéka, és a változások következtében szorgalmazott folyamatos reformtörekvések hatása uralja. A felsőoktatás sem kivétel. Egyre nagyobb kihívással szembesülnek az oktatók a munkaerő-piaci elvárásokat és a tömegoktatás körülményeiből adódó helyzetet illetően. A tanulmány kritikus észrevételeket és építő javaslatokat fogalmaz meg a felsőoktatáspedagógia módszertanával kapcsolatban, felidézve a múlt tanulságait és rámutatva a jelen lehetőségeire. Egy esettanulmányon keresztül mutatja be, hogy a projekt használatával hogyan megy végbe a komplex készségfejlesztés, azaz egy több órán átívelő egyszerű feladatsorozattal hogyan lehet életszerű helyzetet teremteni a tananyag elméleti ismereteinek integrálására. Az ismeretátadás és kompetenciafejlesztés harmonikus egységben történő megvalósulására láthatunk példát a magyar nyelvű Prezentációs- és íráskészség-fejlesztés tantárgy keretében, amit a hallgatói visszacsatolás, a kurzust záró kérdőív válaszainak elemzése egészít ki.
Abstract
At all educational levels, pedagogic discourse is nowadays dominated by the need for changes in viewpoints, the wish for methodological renewal and the influence derived from the perennial reform movements spurred by these changes. Higher education is no exception in this regard. Instructors are confronted with an increasingly greater challenge in terms of the expectations of the labour market and the situation generated by the conditions of mass education. The present study formulates observations and recommendations with respect to the pedagogical methodology of higher education, recalling lessons from the past and pointing to opportunities in the future. Through a case study, it is presented how complex skills development is implemented with the aid of projects, i.e. how a simple task sequence encompassing several classes could help to create life-like situations for integrating theoretical knowledge from the curriculum. The harmonious combination of knowledge transfer and competence development is well exemplified in the description of the subject Presentation and Writing Skills, complemented by the analysis of student feedback and the responses from a survey concluding the course.
Tudományterület / tudományág
Kar
Szervezeti egység
Szaknyelvi és Kommunikációs Intézeti Osztály
Intézmény
Budapesti Gazdasági Főiskola
Mű típusa: | Könyv része | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Szerző publikációban használt neve: |
|
||||||
Kulcsszavak: | pedagógiai módszertan, készségfejlesztés, kompetenciafejlesztés, esettanulmány, véleménykutatás - kérdőíves vizsgálat, felsőoktatás, prezentációs- és íráskészség-fejlesztés | ||||||
Felhasználó: | Szabó G. Tibor | ||||||
A mű MTMT azonosítója: | 3140112 | ||||||
Rekord készítés dátuma: | 2016. Nov. 21. 12:58 | ||||||
Utolsó módosítás: | 2016. Nov. 21. 13:00 | ||||||
URI: | https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/792 |
Actions (login required)
Tétel nézet |