Andrási Gábor (2024) How can an International Law course develop the professional identity of International Relations Master’s students? Business & Diplomacy Review, 2 (2). pp. 78-90. ISSN 3004-0116
Előnézet |
Szöveg
08 Andrási Gábor.pdf - Megjelent verzió Download (1MB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A nemzetközi jog semmire sem jó, nem felel meg az eredeti céljának.” Ilyen és hasonló, egy Nemzetközi tanulmányok mesterszak Nemzetközi jog tantárgya során az első órákon elhangzott hallgatói kijelentések inspirálták ezt a tanulmányt. A tanulmány célja annak vizsgálata, hogy egy ilyen tantárgy hogyan tudja fejleszteni a hallgatók szakmai identitását. A nemzetközi jog oktatásával és etikai kapcsolódásával összefüggő tudományos szakirodalom áttekintése után a tanulmány bemutatja Rest négy komponensből álló modelljét (Four Component Model, FCM), amely a szakmai etika oktatásának keretrendszerét adja. Ennek tükrében kerül bemutatásra egy magyar egyetem Nemzetközi tanulmányok mesterszakának Nemzetközi jog tantárgya, amely multidiszciplináris megközelítés révén szolgálja a hallgatók szakmai identitásának fejlesztését. A szakra vonatkozó képzési és kimeneti követelmények, a több országból érkező hallgatóság különbözősége és a lehetséges karrierútjaik alapján a szemináriumok so�rán egy multidiszciplináris megközelítés alkalmazására került sor, hasonló számonkérési rendszerrel, amelynek központi eleme az etika oktatása. A pozitív hallgatói visszajelzések figyelembe vételével a szerző a tanulmány végén javaslatokat tesz tantárgyi és szakfejlesztésre egyaránt.
Abstract
“International law is useless; it does not serve its purpose.” This and similar statements made by students in the classroom during the first classes of the International Law course of a Master’s in Internatio�nal Relations programme inspired this paper. It aims to explore how such courses can develop the professional identity of these students. After reviewing the academic literature on teaching international law linked with ethics, the paper refers to Rest’s Four Component Model (FCM) as the framework of professional ethics education. Using a complex multidisciplinary approach to develop the professional identity of Master’s in International Relations students during an International Law course at a Hungarian university is described as a case study from the perspective of the FCM. Contrasting the expected programme learning outcomes with the diversity of the international student body and their possible career prospects, a multidisciplinary seminar method was used, and the assessment instruments were also developed according to the interdisciplinary approach, within which ethics education was paramount. Encouraged by positive student feedback, the author concludes with course and programme development recommendations.
Tudományterület / tudományág
Kar
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Mű típusa: | Cikk | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Szerző publikációban használt neve: |
|
||||||
Kulcsszavak: | teaching international law, international law and ethics, developing professional identity, Master’s in International Relations programme, professional ethics education | ||||||
Felhasználó: | Kovály Erzsébet | ||||||
A mű MTMT azonosítója: | 35646701 | ||||||
Rekord készítés dátuma: | 2024. Dec. 20. 10:58 | ||||||
Utolsó módosítás: | 2024. Dec. 20. 10:58 | ||||||
URI: | https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2386 |
Actions (login required)
Tétel nézet |